استرس دندانپزشکی | فوبیا دندانپزشکی

استرس، فوبیا و ترس از دندانپزشکی از مواردی است که برخی ها به دلایلی با آن رو به رو هستند. ممکن است این افراد این سوال را داشته باشند که از کشیدن دندان و دندانپزشکی می ترسم! چگونه از دندانپزشکی نترسیم؟

در این بخش از دندانپزشکی ولنجک توضیحاتی در این باره ارائه می شود:

توصیه هایی برای کاهش استرس دندانپزشکی

۱- زمان بندی مناسب

با برنامه ریزی زمان مناسبی را برای مراجعه به مراکز دندانپزشکی انتخاب کنید. زمانی که عجله دارید و زمان تان محدود است زمان مناسبی برای مراجعه به دندانپزشکی نیست. زمانی که آرامش خاطر دارید را برای مراجعه به دندانپزشکی انتخاب کنید. گفته می شود مراجعه صبح ها به دندانپزشکی زمان مناسبی است، چراکه در این ساعات استرس روزانه فرد در حد کمی است.

۲- صحبت و مشورت با دندانپزشک

اگر از دندانپزشکی ترس دارید، درباره این موضوع به دندانپزشک توضیح دهید. دندانپزشک بعد از متوجه شدن علت ترس شما می تواند پروسه درمان دندانپزشکی را مدیریت کرده و در کاهش استرس تان کمک کند.

۳- کتاب خواندن

مطالعه کتاب های مفید همیشه خوب است. در در طول مدت زمانی که در کطب دندانپزشکی منتظر هستید تا نوبتتان شود می توانید کتاب مورد علاقه تان را مطالعه کنید. خواندن کتاب مورد علاقه در مقابله با استرس می تواند کمک بسیاری برای کنترل استرس داشته باشد.

۴- مراجعه به موقع به دندانپزشکی

اگر به موقع به دندانپزشکی مراجعه شود بسیاری از مشکلات دندانی قبل از آنکه جدی شوند با ساده ترین روش ها بدون درد چندانی درمان می شوند. متاسفانه افرادی بسیاری دیر به دندانپزشکی مراجعه می کنند. در واقع زمانی که مشکل دندان شان بسیار جدی شده است به دندانپزشکی مراجعه می کنند و این خود باعث می شود در زمان درمان درد داشته باشند و این خود نیز می تواند باعث بروز استرس در مراجعه به دندانپزشکی باشد.

۵- مراجعه به دندانپزشکی با اعضای خانواده

خانواده از مهمترین نعمت های الهی هستند که همیشه باید شکرگذار آن باشیم. برای کنترل ترس و استرس تان می توانید با یکی از اعضای خانواده تان به مطب دندانپزشکی مراجعه کنید. این کار می تواند استرس فرد را بسیار کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید