ارتودنسی پیشگیرانه برای کودکان

گفته می شود بسیاری از اختلالات فکی دندانی (مال اکلوژن) تا سن ۷ سالگی معلوم و مشخص می شود. ارتودنسی پیشگیرانه کودکان دارای اهمیت بالایی می باشد، چرا که در این زمان به رشد صحیح دندان های کودک و یا فک کمک می‌کند و البته ضرورت درمان های آتی و آینده را کاهش می‌دهد یا حتی حذف می کند. توجه داشته باشید که مشکلات ارتودنسی بسیاری وجود دارند که قابل درمان زودهنگام و قبل از اینکه به مشکل جدی تبدیل شوند هستند. به همین دلیل بهتر است یک متخصص مجرب کودک را در دوران رشدش به طور مرتب معاینه کند تا اگر مشکلی در دندان ها یا فک مشاهده شد به موقع درمان شود.

توجه داشته باشید که که ارتودنسی دندان ها فقط علم اصلاح ناهنجاری های فکی و صورت و دندانی نمی باشد، بلکه ارتودنسی می تواند به پیشگیری از این مشکلات نیز بپردازد و قبل از آنکه مشکلی پیش بیاید آن را حل کند. یک متخصص ارتودنسی خوب می تواند از بسیاری مشکلات دندانی کودکان که در آینده می تواند برایشان پیش بیاید، جلوگیری کند.

خوشبختانه امروزه پیشرفت دندانپزشکی می توان جلوی به وجود آمدن بسیاری اختلالات دندانی در دوران بزرگسالی را گرفت. از آنجایی که در سنین پایین بچه ها در حال رشد هستند، ارتودنسی می تواند به حرکت دادن دندان های کودکان و حل مشکل دندانی موثر واقع شود.

همانطور که در بالا نیز توضیح داده شد، توصیه می شود کودکان در سن ۷ سالگی برای معاینات دقیق دندان ها به یک متخصص ارتودنسی در شهر و محل سکونت خود مراجعه کنند. علت این کار رفع مشکلات فکی و دندانی بچه ها در سریع ترین زمان می باشد؛ قبل از اینکه بچه ها با مشکلات، عوارض و ناهنجاری های دندانی و فکی مواجعه شوند.

چکاپ های دندانپزشکی را فراموش نکنید، دندانپزشکان می توانند با بررسی وضعیت دندان های کودکان از بروز مشکلات در آینده جلوگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید