چگونه میزان موفقیت کاشت ایمپلنت مان را بالاتر ببریم؟

ایمپلنت های دندانی راهd موثر برای جایگزینی دندان های از دست رفته می باشندT که این روزها به طور فزاینده ای در بین افراد محبوب شده اند. ایمپلنت ها علاوه بر این که می‌توانند عملکرد ظاهری و زیبایی طبیعی دندان ها را بازگردانند، از میزان موفقیت بالایی نیز برخوردار هستند. با این حال با این میزان موفقیت بالا، عوامل دیگری نیز وجود دارند که می توانند بر موفقیت ایمپلنت تاثیر گذار باشد.

برای شروع ابتدا باید ببینیم چه چیزهایی می توانند باعث یک کاشت ایمپلنت موفق و چه چیزهایی باعث شکست یک ایمپلنت شوند. یک ایمپلنت موفق ایمپلنتی است که بدون عفونت بهبود یابد، به خوبی با استخوان اطراف خود یعنی استخوان فک در تراز مناسب جوش بخورد. اگر نتواند با استخوان ادغام شود، عفونی شود یا بشکند آنگاه این شکست ایمپلنت محسوب می شود. در ادامه با برخی از عواملی که می توانند بر موفقیت ایمپلنت تاثیر گذار باشند آشنا می شویم:

سیگار کشیدن

سیگار نه تنها بر سلامت بدن مضر است، بلکه برای سلامت دهان و دندان ها نیز مضر است. سیگار روند بهبودی طبیعی بدن را کند میکند که این می تواند خطر عفونت پس از جراحی را افزایش دهد. همچنین سیگار کشیدن باعث انقباض عروق خونی می شود و این می‌تواند باعث خونریزی بیش از حد معمول در طول و بعد از عمل کاشت ایمپلنت شود. به همین دلیل سیگار می‌تواند برای کاشت ایمپلنت دندان مضر و آسیب زا باشد.

مطالعه مطلب ایمپلنت دندان برای چه کسانی مناسب نیست؟ پشنهاد می شود.

استخوان فک

از دیگر عواملی که بر موفقیت ایمپلنت تاثیرگذار هستند، میزان توده استخوانی فک است. به این معنی که باید مقدار مشخصی از استخوان در فک وجود داشته باشد تا بتواند ایمپلنت را به خوبی حفظ کند. با از دست دادن یک یا چند دندان استخوان فک به آرامی تحلیل می رود، بنابراین هر چه مدت طولانی تری از از دست دادن دندان‌هایتان گذشته باشد، توده استخوانی فک کمتر خواهد بود. افرادی که توده استخوانی کمی دارند نیز می‌توانند کاشت ایمپلنت انجام دهند، اما ممکن است در کنار ایمپلنت از روش‌های دیگری مانند پیوند استخوان فک نیز استفاده شود. یک متخصص ایمپلنت بعد از بررسی های لازم می تواند تعیین کند که آیا شما به پیوند استخوان برای ایمپلنت نیاز دارید یا خیر.

بهداشت دهان

زمانی که نوبت به قرار دادن ایمپلنت های دندانی می رسد، رعایت بهداشت دهان و دندان ها بسیار مهم است. فقط به این دلیل که ایمپلنت های دندانی، دندان هایی مصنوعی هستند نباید اینگونه فکر شود که دیگر نیازی به مراقبت از آنها نیست، در واقع بهداشت دهان و دندان برای ایمپلنت ها مانند بهداشت دهان و دندان برای دندان های طبیعی لازم است. رعایت صحیح بهداشت دندان پلاک و باکتری ها را در دهان شما مدیریت می‌کند و از عفونت جلوگیری می‌کند و شانس موفقیت ایمپلنت بیشتر میشود.

لثه های سالم

سلامت لثه ها عامل دیگری است بر موفقیت ایمپلنت دندان. افرادی که در گذشته یا در حال بیماری لثه دارند در معرض خطر ابتلا به عفونتی هستند که می تواند باعث شکست ایمپلنت شود. بسیاری از دندانپزشکان ایمپلنت درمان بیماری لثه را توصیه می کنند، به این دلیل که قبل از کاشت ایمپلنت دندان عفونت فعالی که بر شکست کاشت ایمپلنت دندان موثر باشد وجود نداشته باشد.

رژیم غذایی

آنچه بعد از جراحی ایمپلنت دندان میخورید یکی دیگر از عوامل کلیدی است که بر موفقیت ایمپلنت تاثیر گذار است. پس از جراحی کاشت ایمپلنت باید از رژیم غذایی موقتی غذاهای نرم پیروی کنید و بعد از آن به توصیه های دندانپزشک گوش دهید و ببینید دندانپزشک پیشنهاد میکند چه نوع تغذیه ای داشته باشید تا بتوانید به مدت طولانی تری از ایمپلنت های دندانی بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید