چرا دندانم درد می کند؟

دندان درد می تواند علل مختلفی داشته باشد، با اینکه پوسیدگی دندان از اصلی ترین عوامل درد دندان می باشد، اما عوامل دیگری نیز وجود دارند که می تواند باعث دندان درد شوند.

علل شایع دندان درد عبارتند از:

• پوسیدگی دندان
  • آبسه دندان (عفونت باکتریایی داخل دندان)
  • پالپ ملتهب (داخل دندانی که دارای انتهای عصبی حساس است)
  • دندان شکسته
  • پر کردن نادرست دندان
  • لثه های عفونی – عفونت لثه
  • دندان نهفته
  • حساسیت دندانی – دندان های حساس
  • اشیایی که بین دندان ها یا در لثه گیر کرده اند، مانند پاپ کورن

توجه: دندان درد اغلب نشانه ای از یک مشکل جدی تر دندان است. اگر درمان نشود، می تواند منجر به آسیب های جبران ناپذیری مانند از دست دادن دندان شود و نیاز به روش های پرهزینه تری داشته باشد. برای همین اگر درد دندانی دارید بهتر است برای بررسی موضوع به دندانپزشکی مراجعه کنید.

به این مورد توجه داشته باشید که برای مثال شما دچار درد دندان شده اید، به دندانپزشکی می روید و دندانپزشک متوجه وجود پوسیدگی در ناحیه دندانی شما می شود. ممکن است اکنون نیاز به عصب کشی دندان نباشد، چرا که به موقع به دندانپزشکی مراجعه شده است و این مشکل با درمان ساده و پرکردن دندان رع می شود. اما اگر به این موضوع بی تفاوت باشیم، پوسیدگی پیشرفت می کند و ممکن است به زودی عصب دندان را نیز درگیر کند، در چنین شرایطی:

۱- شما باید هزینه بیشتری پرداخت کنید چرا که دندان نیاز به عصب کشی و درمان ریشه دارد.

۲- میزان بیشتری از دندان آسیب دیده است و این خوب نیست

۳- درد دندانی بیشتری نیز خواهید داشت، چرا که پوسیدگی و باکتری ها به بخش مرکزی دندان راه پیدا کرده اند و اعصاب دندانی را درگیر کرده اند

برای همین اگر مشکلی در ناحیه دندانی تان متوجه شدید به توصیه دندانپزشکان به یک دندانپزشکی برای بررسی مشکل مراجعه داشته باشید.