نحوه عصب کشی و ترمیم دندان

شاید برای برخی ها سوال باشد که نحوه عصب کشی و ترمیم دندان چگونه است؟ دندان ها چگونه عصب کشی می شوند و با مواد مخصوص دندانپزشکی ترمیم می شوند؟

پالپ دندان یا همان مغز دندان، قسمتی نرم در مرکز دندانها است. در پالپ دندان علاوه بر عصب، عروق خونی نیز قرار دارند. زمانی که عصب یک دندان به دلایل مختلفی مانند پوسیدگی های عمیق دچار ضایعه و مشکل گردد، دندانپزشکان برای نجات دندان، درمان ریشه دندان یا همان عصب کشی را آغاز می نمایند.

نحوه عصب کشی و ترمیم دندان

۱- در ابتدا لازم است دندان بی حش شود، به همین دلیل دندانپزشک با استفاده از تزریق موضعی، دندان را بی حس می کند و پوسیدگی های تاج دندان (روی دندان) را بر می دارد.

۲- سپس با استفاده از میله هایی بسیار باریک به نام فایل، اعصاب و عروق خونی از ریشه دندان خارج کرده و بعد دیواره کانال ریشه سوهان زده می شود تا هم باقیامنده بافت عصب خارج بشود و هم کانال دندان وسیع تر بشود.

۳- سپس دندانپزشک کانال ریشه دندان را شستشو می دهد. سپس دندانپزشک دندان را به خوبی خشک می کند. بعد از خشک کردن دندان، کانال ریشه دندان با مواد مخصوصی کامل پر  می شود و تاج دندان با مهارت دندانپزشک بازسازی می شود.

۴- به دلیل اینکه معمولا در عصب کشی و ترمیم های دندانی سطح بسیاری از تاج دندان تحلیل می شود، دندانپزشکان با استفاده از پین های مخصوصی استحکام تاج دندان را بیشتر می کنند.

مطالعه مطلب بهترین روش ترمیم دندان و اصلاح مشکلات دندانها با مشورت دندانپزشک پیشنهاد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید