نحوه جراحی و کشیدن عقل نهفته

درواقع دندان های عقل سومین و آخرین سری از دندان های آسیاب در دهان هستند، دندان های عقل در قسمت انتهایی ردیف بالا و پایین دندان ها در دهان افراد بزرگسال رشد می کنند.

در جراحی این دندان ها اگر دندان عقل از لثه فرد خارج نشده باشد که به آن دندان عقل نهفته می گویند، دندانپزشک جراح برشی کوچک (شکاف) در لثه ایجاد می کند تا به این ترتیب بتوان به دندان عقل دسترسی بهتری داشت.

البته در این زمان ممکن است نیاز به برداشتن تکه هایی از استخوان در صورت قرار گرفتنش بر روی دندان عقل نیز وجود داشته باشد. در ادامه ممکن است جراح دندانپزشک دندان عقل نهفته را به تکه های کوچک تری تقسیم کند تا به این ترتیب بتوان این دندان را به سادگی از محل خارج کرد. البته اگر که دندان عقل از لثه خارج شده باشد، یعنی نهفته نباشد، نیاز کمتری به ایجاد شکاف در لثه برای خارج کردن این دندان وجود خواهد داشت.

قبل از کشیدن دندان عقل شما مقداری فشار در محل احساس می کنید. این فشار به خاطر نیاز جراح دندانپزشک به باز کردن حفره دندان می باشد و برای این کار دندان عقل قبل از کشیده شدن به سمت جلو و عقب حرکت داده می شود. جراحی و کشیدن دندان های عقل معمولا به علت بی حسی ناحیه مورد نظر، بدون درد می باشد. توجه داشته باشید که اگر در طول درمان جراحی و کشیدن دندان عقل دردی احساس کردید، مسئله را به دندانپزشک تان توضیح دهید.

گفته می شود دندان عقل نهفته می‌تواند بسیار دردناک و برای سلامتی دهان و دندان هایتان مضر باشد. نشانه های وجود دندان عقل نهفته معمولا خیلی راحت تشخیص داده می‌شود و این علائم می‌تواند به صورت درد، التهاب و انواع عفونت ها باشد.

اگر دندان عقل شما نیز نهفته است، برای رفع مشکل می توانید به یک مرکز دندانپزشکی مراجعه کنید.