لمینت کامپوزیتی دندان چیست و چه مزایایی دارد؟

با معرفی کامپوزیت های دندانی به دنیای دندانپزشکی، حتی کوچکترین نواقص و ایرادات ظاهری در دندان ها نیز قابل درمان است. کامپوزیت ونیرها از جنس کامپوزیت رزین می باشند و مقرون به صرفه تر و قیمت مناسب تر از ونیرهای سرامیکی می‌باشند، اما مقاومت شان نیز از لمینت های سرامیکی کمتر می باشد. همانطور که گفتیم کامپوزیت ها نسبت به لمینت های سرامیکی هزینه پایین تری دارند و شاید بتوان گفت این یکی از وزیت های لمینت های کامپوزیتی می باشد، علاوه بر قیمت و هزینه پایین تر می توان به سرعت بالاتر اتصال کامپوزیت ها بر روی دندان ها نیز اشاره کرد و این خود نیز از دیگر مزیت های این روش از دندانپزشکی برای ترمیم دندان ها می باشد. در لمینت های کامپوزیتی، دندانپزشک می تواند در مدت زمان کوتاهی و در یک جلسه طراحی لبخند زیبایی را انجام دهد. اگر می خواهید درباره تفاوت های لمینت های سرامیکی و کامپوزیتی بیشتر بدانید، متوانید مطلبی که اخیرا با عنوان لمینت کامپوزیتی یا لمینت سرامیکی؟ منتشر شده است را مطالعه کنید.

همانطور که اطلاع دارید لمینت کامپوزیتی در مطب دندانپزشکی آماده می‌شود و مانند لمینت های سرامیکی نیازی به لابراتور دندانسازی نیست. بنابراین این روش برای ترمیم دندان ها بسیار سریع است و دندانپزشک در همان روزی که مینای دندان را برمی بر می دارد، در همان روز نیز لمینت کامپوزیتی را روی دندان آماده شده قرار می‌دهد.

از دیگر مزیت های این روش می توان به تراش کمتر دندان اشاره کرد، در لمینت های کامپوزیتی، سطح کمتری از مینای دندان تان تراشیده می‌شود و متعاقباً صدمه احتمالی به دندانی که زیر لمینت قرار دارد کمتر خواهد بود.  البته کامپوزیت ها مقاومت کمتری نسبت به تغییر رنگ های دندانی دارند.

به خاطر داشته باشید که لمینت های دندانی نیز مانند دندان های طبیعی به رعایت صحیح بهداشت دهان و معاینه مرتب توسط دندانپزشک نیاز دارند. از لمینت های کامپوزیتی مانند دندان های طبیعی خود به خوبی مراقبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید