عوارض بلیچینگ دندان ها

حتما توجه داشته باشید بلیچینگ دندان هایتان را در مرکز معتبر دندانپزشکی انجام دهید, اگر در بلیچینگ دندان ها دقت نداشته باشید ممکن است عوارض و مشکلاتی برای دندان هایتان به وجود آید.

در کنار تمامی عوارض موقت زودگذری که می تواند بعد از بلیچینگ و سفید کردن دندانها پیش بیاد، لازم است بدانید که انجام ندادن اصولی این کار توسط دندانپزشک خوب نیز می تواند عوارض و مشکلات جدی تری در دراز مدت برای دندان هایتان داشته باشد. حتی ممکن است گاها مشکلات جدی تر باشند و حتی منجر به آسیب و حساسیت دائمی در دندانها بشود.

معمولا هدف اصلی افراد از بلیچینگ دندان، سفیدی و درخشان شدن دندان ها است و ممکن است به این دلایل گاهی در بلیچینگ زیاده روی داشته باشند. درباره بلیچینگ دندان ها حتما با دندانپزشک تان مشورت کنید. بلیچینگ دندان اگر بیشتر از میزان مشخص شده انجام بشود، می‌تواند باعث آسیب دیدن مینای دندان شده و حتی اثری معکوس بر دندان هایتان بگذارد و دندان هایتان زودتر از آنچه که فکر می کنید پوسیده و خراب بشوند.

در انتخاب دندانپزشک و مرکز دندانپزشکی که قرار است دندان هایتان را بلیچینگ کنید دقت کافی داشته باشید. اگر نزد دندانپزشک ماهر بلیچینگ را انجام ندهید و از مواد مناسبی جهت بلیچینگ دندان هایتان استفاده نشود و یا اینکه بلیچینگ دندان به درستی انجام نشود دندان ها بیش از حد سفید شوند، ممکن است، دیگر سفید کننده دندان بر روی دندان هایتان تاثیر گذار نباشد و حتی دندان هایتان را کدرتر نیز بکند.

از عوارض دیگر بلیچینگ بر روی دندانها، می توان به ایجاد سوزش و ناراحتی در لثه ها اشاره کرد. باز هم تکرار می کنیم که برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی حتما این کار باید تحت نظارت دندانپزشک خوب و حرفه ای و در دوره‌های زمانی خاص انجام بشود تا آسیب کمتری به لثه هایتان وارد بشود.

بعد از انجام بلیچینگ دندانی نیز بهتر است حتما به دستورالعمل هایی که دندانپزشکتان توصیه می‌کند توجه داشته و نکات بیان شده را به دقت رعایت کنید تا عوارض بلیچینگ دندان هایتان به حداقل میزان خود برسد. اگر بعد از بلیچینگ دندانها به خوبی و به درستی از دندان هایتان مراقبت کنید، بعد از گذشت چند ساعت و یا حداکثر چند روز تمامی عوارض بلیچینگ از بین خواهد رفت.

قبلا نیز در سایت دندانپزشکی ولنجک مقالاتی مرتبط با این موضوع با عناوین حساسیت دندان ها بعد از بلیچینگ و آیا بلیچینگ دندان عوارض هم دارد؟ منتشر شده است.

لازم است بدانید که معمولا ماندگاری بلیچینگ ها در حدود ۲ الی ۳ سال طول می‌کشد و لزومی ندارد که مکررا و در فاصله زمانی های زودتر و کوتاه دندان های خود را بلیچینگ کنید. البته برای داشتن دندان های سفید بعد از بلیچینگ دندان لازم است همواره بهداشت دهان و دندانها را به خوبی و به درستی رعایت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید