علل دندان درد و یک توصیه مهم

احساس درد در هر یک از اعضای بدن مانند دندان، دلیل خاصی دارد که لازم است با دندانپزشک مورد نظرتان درباره آن مشورت شود.

گفتیم در این مطلب درباره درباره علل دندان صحبت می کنیم و توصیه ای نیز در این باره خواهیم داشت. ابتدا توصیه مهم خدمت کاربران سایت دندانپزشکی ولنجک عرض می شود و سپس علل دندان در نیز بیان خواهد شد.

توصیه این است که اگر در دندانی احساس درد دارید، برای درمان راحت تر بهتر در نخستین فرصت به دندانپزشکی مراجعه شود، چراکه با گذشت زمان و کوتاهی در درمان ممکن است پوسیدگی دندانی گسترش پیدا کرده و رفع مشکل و مراحل درمانش سخت تر شود.

گاها ممکن است افراد به دلایلی مانند صرفه جویی در هزینه ها یا ترس از دندانپزشکی به دندانپزشک مراجعه نکنند و با استفاده از درمان هایی درد دندان را به صورت موقت تسکین دهند. اما توجه داشته باشید که در صورتی که به موقع و در همان ابتدای کار به دندانپزشکی مراجعه نشود، این امکان وجود دارد که میزان پوسیدگی گسترش پیدا کند و دندان با مشکلات جدی تری رو به رو شود و یا دندان های دیگر را نیز درگیر کند.

علل دندان درد چیست؟

از جمله دلایل اصلی دندان درد در افراد در سنین مختلف می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- پوسیدگی دندان

۲- فرسودگی مینای دندان

۳- فشار سینوس ها

۴- التهاب مغز دندان

۵- التهاب لثه

۶- فشرده یا ساییده شدن دندان ها

۷- مشکلات قلبی

۸- درد قفسه سینه

۹- نشانگان مفصل گیجگاهی فکی

درد دندان با توجه به شرایط سلامت دندان و لثه می تواند دلایلی مختلف داشته باشد. برای تشخیص دقیق تر و علت اصلی درد دندان لازم است به دندانپزشکی مراجعه شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مطالب علت درد دندان بعد از عصب کشی و علت درد ناگهانی لثه و دندان چیست؟ را که اخیرا در سایت دندانپزشکی ولنجک منتشر شده بودند را مطالعه کنید.