شرایط لازم برای کاشت ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندانی با قرارگیری درون استخوان فک، باعث می‌شوند این دندان مصنوعی ثابت مانند یک دندان طبیعی عمل کند و فردی که دندانش را جایگزین کرده است از همان احساس، ظاهر و عملکرد دندان طبیعی برخوردار باشد.

در کل ایمپلنت‌ های دندانی زمانی وقتی مورد استفاده قرار می گیرند که متقاضی ایمپلنت حداقل یکی از دندان هایش را دست داده باشد و بخواهد دندانی را جایگزین دندان از دست رفته کند. همچنین برای کاشت ایمپلنت لازم است استخوان فک فرد به طور کامل رشد کرده باشد و عنچنین مقدار کافی استخوان جهت ثابت نگه داشتن ایمپلنت دندانی وجود داشته باشد و یا امکان پیوند استخوان برای فرد وجود داشته باشد. برای بررسی این موضوعات لازم است به دندانپزشکی و نزد متخصص ایمپلنت مراجعه کنید.

همچنین فردی می تواند از ایمپلنت های دندانی استفاده کند که بیماری خاصی نداشته باشد که بر بهبود استخوان بعد از کاشت ایمپلنت تأثیر گذار باشد. ایمپلنت دندان برای افرادی مناسب است که قادر یا خواهان استفاده از دندان مصنوعی متحرک نبوده و همچنین فردی کع بتواند چندین ماه پروسه درمان و کاشت ایمپلنت را تحمل کند.

در کل هر شخصی که از میزان سلامت کافی جهت انجام عمل جراحی های دهانی و یا کشیدن دندان برخوردار باشد و همچنین فردی که دارای لثه هایی سالم باشد و همانطور که در بالا اشاره شد فردی که مقدار کافی استخوان جهت نگه داشتن ایمپلنت داشته باشد، می‌تواند از ایمپلنت های دندانی استفاده کند.

درباره ایمپلنت های دندانی توضیحاتی در سایت دندانپزشکی ولنجک ارائه شده است. برای مثال می توانید به مقاله جراحی ایمپلنت دندان مراجعه کنید. در ادامه نیز توضیحاتی درباره ایمپلنت های دندانی داده خواهد شد.

ایمپلنت‌ دندان جایگزینی برای ریشه دندان از دست رفته می باشد. ایمپلنت های دندانی ساختاری قوی برای دندانی که جایگزین دندان طبیعی شده است را فراهم می‌آورد.

جنس ایمپلنت از تیتانیوم می باشد که از طریق جراحی درون استخوان فک و در قسمت زیر خط لثه قرار می‌گیرند.

ایمپلنت های دندانی جایگزینی مناسب برای افرادی که دندان شان را از دست داده اند می باشند. ایمپلنت ها این جایگزین های مناسب دندانی بر خلاف دندان های مصنوعی متحرک، حالت شان را از دست نداده و همچنین باعث از بین رفتن ظاهر صورت بعد از افتادن دندان هم نمی‌شوند. همچنین ایمپلنت دندان بر خلاف بریج نیازی به تکیه گاه برای اتصال ندارند.

ایمپلنت‌ های دندانی دارای دندان (روکش) و ریشه مصنوعی می باشند، همچنین ایمپلنتها به سایر دندان های طبیعی دهان آسیبی نمی رسانند و در ایمپلنت نیازی نیست سایر دندان ها تراش بخورند.

ایمپلنت دندان یک گزینه بسیار مناسب و مساعد نسبت به سایر روش های جایگزینی دندان از دست رفته محسوب می شود، هر چند که هزینه بالاتری نسبت به سایر روش های درمانی دندانپزشکی برای جایگزینی دندان از دست رفته دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید