روکش pfm پی اف ام دندان چیست؟ + قیمت و عکس

روکش پی اف ام (pfm) یا همان روکش دندان سرامیکی متصل شده به فلز. در این بخش از دندانپزشکی ولنجک درباره این نوع از روکش ها صحبت خواهیم کرد.

زمانی که دندان به علت عصب کشی و پرکردگی وسیع شکننده است و مانند دندان سالم و طبیعی، بافت دندان توانایی حفظ خودش را ندارد، دندانپزشک از روکش دندان استفاده می کند.

روکش های دندانی انواع مختلفی دارند و با توجه به شرایط دندان و موارد دیگر دندانپزشک می تواند از هر کدام از این روکش ها استفاده کند.

در کل می توان گفت ۳ نوع روکش دندان برای دندانها وجود دارد و این ۳ روکش عبارت است از:

۱- روکش های تمام سرامیکی دندان ها

۲- روکش های تمام فلزی دندان ها

۳- روکش های سرامیکی متصل شده به فلز یا همان روکش pfm

روکش pfm

روکش پی اف ام یعنی سرامیک جوش خورده به فلز. این روکش ها متفاوت از روکش های تمامی سرامیکی و تمام فلزی هستند و ترکیبی از این دو می باشند. بخش ساختاری این نوع از روکش ها که وظیقه استحکامی را بر عهده دارند از فلز می باشند و بخش قابل رویت این روکش ها که از نظر زیبایی دندان اهمیت دارند از جنس سرامیک می باشند که همرنگ دندان ها هستند. برای همین گفته یم شود این نوع از روکش ها هم زیبایی قابل توجهی دارند و هم از استحکام قابل توجهی برخوردار هستند.

با مطالعه مطالب روکش دندان در چند جلسه انجام می شود؟ و رنگ روکش دندان را چه کسی انتخاب می کند؟ اطلاعات بیشتری در این مورد کسب کنید.

هزینه روکش pfm

اینکه هزینه روکش پی اف ام چقدر می باشند، لازم دندانپزشک بررسی کند، چراکه هزینه ها با توجه به موقعیت دندان و موارد دیگر می تواند متغیر باشد. اما در کل می توان گفت که این نوع از روکش ها هزینه مناسب تری نسب به روکش های زیرکونیا و تمام سرامیکی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید