روزانه چند بار و چند دقیقه مسواک بزنیم؟

دندان‌ها عضو بسیار مهم و با ارزش بدن انسان هستند، برای داشتن زندگی سالم لازم است از دندان‌ها به خوبی مراقبت کرد، اگر مراقبت صحیح از دندان ها برای افراد و خانواده شان به یک عادت دائمی تبدیل بشود, می‌توانند تا مدت زمان بیشتری از داشتن دندان های سالم و سلامت دهان و دندان هایشان لذت ببرند، در کنار رعایت و حفظ بهداشت دهان و دندان لازم است نحوه مراقبت از دندانها و روش صحیح مسواک زدن را به خوبی آموخت و یاد گرفت که چگونه به روش صحیحی دندانها را مسواک زد تا مواد غذایی از روی دندان ها پاک بشوند.

روزانه چند بار و هر بار چند دقیقه مسواک بزنیم؟

همانطور که گفته شد سعی کنید دندان‌هایتان را به روش صحیح مسواک بزنید برای سالم ماندن دندان ها لازم است روزانه ۲ الی ۳ بار دندان‌ها را مسواک زد, هر باری که دندان هایتان را مسواک می زنید لازم است بیشتر از ۲ دقیقه برای تمیز کردن آن ها وقت بگذارید, اگر عادت کرده اید و سریعاً دندان‌هایتان را مسواک می زنید برای ترک این عادت می توانید از تایمر زمان سنج گوشی تان استفاده کنید.

توجه داشته باشید که از یک مسواک مناسب استفاده کنید, استفاده از مسواک های سخت باعث آسیب دیدن مینای دندان و لثه ها می شود پس سعی کنید برای تمیز کردن دندان ها از یک مسواک نرم یا متوسط استفاده کنید, همچنین نیازی نیست بیش از ۳ بار روزانه دندانها را مسواک بزنید استفاده بیش از سه بار مسواک برای تمیز کردن دندان ها می تواند باعث آسیب دیدن مینای دندان بشود.

نیازی نیست بلافاصله بعد از خوردن خوراکی ها و مواد غذایی دندانها را مسواک بزنید، می‌توانید آب را در دهانتان بچرخانید تا مواد غذایی از سطح دندان پاک بشود.

بعد از خوردن خوراکی حداقل ۳۰ دقیقه صبر کرده و بعد از گذشت این زمان اقدام به مسواک زدن دندان هایتان کنید, استفاده بلافاصله از مسواک بعد از خوردن غذا می تواند به مینای دندان تان آسیب برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید