دندان مصنوعی ثابت (ایمپلنت)

دندان ها به دلایل مختلف از دست می روند و افراد با جایگزینی دندان های مصنوعی سعی می کنند عملکرد قبلی دندان هایشان را بازهم داشته باشند. به گفته دندانپزشکان یکی از بهترین جایگزین برای دندان های از دست رفته، ایمپلنت دندان می باشد که یک دندان مصنوعی ثابت است.

ایمپلنت های دندانی یکی از رایج ترین درمان های دندانپزشکی برای جایگزینی دندان های از دست رفته هستند. ایمپلنت های دندانها ریشه های دندان مصنوعی هستند که از پیچ های تیتانیومی ساخته شده و در فک برای حمایت از تاج، بریج یا پروتز استفاده می شوند. گفته می شود در میان درمان های دندانپزشکی موجود برای جایگزینی دندان از دست رفته، ایمپلنت های دندانی می توانند بهترین زیبایی و عملکرد را بازیابی کنند و بسیار نیز ماندگار هستند.

مراجعه به متخصص ایمپلنت

از آنجایی که ایمپلنت ها در استخوان فک قرار می گیرند، نیاز به جراحی جزئی دهان دارند، توصیه بسیاری از دندانپزشکان این است که برای کاشت ایمپلنت دندان نزد متخصص مراجعه شود. در حالی که بسیاری از دندانپزشکان قادر به کاشت ایمپلنت هستند، برخی از دندانپزشکان هستند که به طور انحصاری روی ایمپلنت دندان تمرکز می کنند که به متخصصان ایمپلنت دندان معروف هستند و توصیه می شود به این دندانپزشکان مراجعه شود.

متخصصان ایمپلنت نسبت به دندانپزشکان عمومی تجربه بیشتری در کاشت ایمپلنت دندان دارند زیرا معمولا در مطب آنها اکثرا مشتریان کاشت دندان را می بینید. این به این معنی است که آنها ایمپلنت را در انواع مختلف بیماران استفاده کرده و بهتر می توانند تکنیک خود را تطبیق دهند. در واقع منظور تجربه است. یک متخصص ایمپلنت دندان، معمولا باید تجربه بیشتری در کاشت این نوع از دندان های مصنوعی ثابت داشته باشد.

تجربه متخصصان ایمپلنت به آنها این امکان را می دهد که به طور دقیق ایمپلنت های دندانی را قرار دهند و در عین حال آسیب به ساختارهای اطراف را به حداقل برسانند. آنها همچنین معمولاً می توانند این روش را در زمان کمتری کامل کنند، با این حال با توجه به شرایط مختلف ممکن است مورد زمان متفاوت باشد.

قرار دادن ایمپلنت های دندانی توسط متخصص ایمپلنت که آموزش های پیشرفته ای را گذرانده است و تقریباً در بسیاری از روزهای سال تجربه کاشت ایمپلنت دندان را دارد، به این معنی است که شانس بیشتری برای موفقیت ایمپلنت و کاهش خطر عفونت بعد از عمل یا شکست ایمپلنت خواهید داشت. با این حال، موفقیت ایمپلنت نیز به شدت به همکاری بیمار در طول دوره درمان و بهبودی بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید