درمان ناهنجاری های فکی و دندانی با ارتودنسی

ممکن است در برخی از افراد دندان ها و فک ها به نحو مناسبی رشد نکرده باشند و باعث بروز مشکلاتی مانند ناهنجاری دندانی بشوند, در چنین وضعیتی دندان ها نامرتب و کج بوده و دندان های ردیف بالا و پایین (فک بالا و پایین) به صورت صحیح روی هم جفت نمی شوند.

البته ناهنجاری دندان و خود نامرتبی دندانها یک بیماری به حساب نمی آید و سلامت جسمی افراد را تحت تاثیر قرار نمی دهد, اما این مشکل می تواند ظاهر را تحت تاثیر قرار دهد, همچنین می تواند در تغذیه و تکلم و میزان سلامت دندان ها موثر باشد, زیر افرادی که دچار نامرتبی شدید دندانی هستند ممکن است در تمیز کردن دندان هایشان نیز به مشکل بخورند.

اما راهکار و درمان برای ناهنجاری های فکی و دندانی چیست؟

یکی از بهترین و موثرترین ارتودنسی می باشد که حرکت دندان ها و در نتیجه مرتب کردن دندان ها کمک می کند عملکرد فکی و دندانی فرد بهتر شده و همچنین باعث بهبودی ظاهری دندان ها نیز می شود.

متاسفانه افراد بسیاری مشکل کجی و شلوغی دندان ها را دارند, ارتودنسی باعث حرکت دندانها به موقعیت مناسب و صحیح می شود و باعث جفت شدن صحیح دندان های فک بالا و پایین می شود.

همچنین دندان های نامرتب بیشتر در معرض خطر پوسیدگی قرار دارند, ارتودنسی به جویدن بهتر خوراکی ها کمک کرده از دندان ها در برابر خطرات پوسیدگی مراقبت می کند.

همانطور که در بالا اشاره کردیم کسانی که دندانی های نامرتبی دارند در ممکن است در حفظ بهداشت نیز به مشکل بخورند, بنابراین ارتودنسی دندان که باعث راحت تر تمیز شدن دندانها می شود, به سلامت بیشتر دندانها, لثه ها و مفاصل فک نیز کمک خواهد کرد. با اینکه ارتودنسی یکی از خدمات دندانپزشکی زیبایی می باشد و باعث بهبود ظاهر در بسیاری از افراد می شود, اما این روش درمانی در کنار بهبود ظاهر باعث عملکرد بهتر دهان و دندان ها شده و همچنین می تواند در سلامت ملی بدن نیز تاثیرگذار باشد.

برخی از مردم به خصوص بچه ها به دلیل دیده شدن سیم ها و براکت های ارتودنسی بر روی دندان ها به انجام ارتودنسی تمایلی نداشتند, با اینکه گفته می شود ارتودنسی ثابت یکی از موثرترین و بهترین روش ها در خدمات ارتودنسی می باشد, اما امروزه با توجه به پیشرفت هایی که در حوزه دندانپزشکی صورت گرفته است می توان از ارتودنسی های نامرئی یا شفاف برای مرتب کردن دندان ها استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید