درمان دندان نیش نهفته چگونه است؟

درمان و جراحی دندان نیش نهفته چگونه انجام می شود؟ این سوالی است که ممکن است افرادی که دندان نیش هفته دارند داشته باشند.

در درمان دندان نیش نهفته متخصص ارتودنسی باتوجه به شرایط دندان تصمیم می گیرد که با کمک ارتودنسی، دندان فرد را به سمت محل صحیحش هدایت کند و یا درمان ارتودنسی را کارآمد ندانسته و خارج کردن دندان نهفته به روش جراحی را پیشنهاد می دهد.

گفته می شود زمانی که دندان نهفته فرد موقعیت نامناسب و بدی در فک دارد احتمالا این دندان، با روش ارتودنسی، در مسیر حرکت به قوس فک، به استخوان فک، جوش بخورد و متوقف بشود، یا در مسیرش به ریشه دندان های کناری آسیب بزند. در چنین موقعیتی بهتر است دندان نهفته به روش جراحی کشیده بشود و در جای این دندان ایمپلنت قرار گیرد.

توجه داشته باشید که هر چه قدر تشخیص نهفتگی دندان در سنین پایین تری انجام بشود و سریع تر نسبت به درمان اقدام بشود درمانی ساده تر پیش رو خواهد بود.

همچنین هر چه قدر موقعیت دندان نهفته در فک به محل صحیح آن نزدیکتر باشد احتمال موفقیت در، آوردن دندان نهفته به قوس دندانی با کمک ارتودنسی، بالاتر می باشد.

برای مثال اگر در سنین کمتر از دوازده سالگی منحرف بودن مسیر رویش دندان تشخیص داده بشود، در مواردی فقط با کشیدن دندان شیری کودک، دندان زیری رویش پیدا می کند. اما زمانی که از سن رویش طبیعی دندان گذشته باشد، احتمال رویش خود به خود دندان نهفته حتی با کشیدن دندان شیری بسیار کمتر می باشد.

پس در چنین وضعیتی باید با کمک ارتودنسی دندانپزشکی، در صورت لزوم ابتدا در قوس فکی فضایی کافی برای دندان نهفته باز بشود و بعد با همکاری جراح لثه و متخصص ارتودنسی، لثه روی دندان نهفته برداشته بشود تا دندان مشخص شده و یک زنجیر مخصوص به آن متصل بشود. متخصص ارتودنسی، با وارد کردن کشش به آن زنجیر، با کمک سیم های ارتودنسی به آرامی، دندان را به جای صحیح هدایت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید