جرم دندان چیست؟

جرم دندان رسوبی است است که در روی دندان ها تشکیل شده و باعث ایجاد مشکلاتی مانند بوی بد دهان، تغییر رنگ دندان ها، پوسیدگی دندان و بیماری های لثه ای می شود.

برخی از افراد استرس و ترسی از جرم گیری دندان دارند و این سوال را می پرسند آیا جرمگیری دندان درد دارد؟ جرم گیری دندان ها هیچ ترسی ندارد زیرا در زمان جرم گیری نوک قلم دستگاه مخصوص با ایجاد لرزش و ضربه های بسیار کوتاه باعث از بین رفتن جرم های دندانی می شود، توجه داشته باشید که شعر های دندانی را از بین میبرد و هیچ تلاشی را درد دندان فرد ایجاد نمی کند، پس از جرمگیری دندان هیچ دردی ندارد.

سوال بعدی که معمولا افراد در ذهن دارند، این است که هر چند وقت یکبار دندان ها نیاز به جرم‌گیری پیدا میکنند؟ این مورد بستگی به میزان رعایت بهداشت دهان و دندان ها توسط خود فرد دارد، افرادی که به طور منظم از مسواک استفاده می کنند و دندان هایشان را به خوبی مسواک می‌زنند و نخ دندان می کشند ممکن است تا مدت ها نیاز به جرم گیری دندان داشته باشند، اما برخی از افراد که توجه چندانی به بهداشت دهان و سلامت دندان ها ندارند، زودتر دچار جرم های دندانی شده و نیاز به جرم گیری مجدد دندانها خواهند داشت

افرادی که مصرف چای و قهوه آنها زیاد است و همچنین افرادی که سیگار می کشند زودتر از سایر افراد دچار جرم دندان می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید