جراحی ایمپلنت دندان + مزایا و معایب کاشت ایمپلنت

ایمپلنت های دندانی پین هایی از جنس تیتانیوم خالص میباشند، این ایمپلنت ها که فیکسچر نیز نامیده می شوند سازگار با بافت بدن انسان می باشد، جراحی کاشت ایمپلنت دندان از راهکارهای می باشد که دندانپزشک متخصص ایمپلنت به افرادی که دندانشان را از دست داده اند توصیه می کنند. با این پلنگ دندانی عملکرد دهان و دندان ها و تکلم صحیح مانند دندان طبیعی میباشد، ایمپلنت دندان یک جایگزین عالی برای دندان نداشته یا دندان از بین رفته میباشد. فراموش نکنید که ایمپلنت بخشی از بدن شما خواهد بود بنابراین حتماً به یک جراح حرفه ای برای این کار مراجعه کنید.

انواع ایمپلنت

ایمپلنت های دندانی بر اساس شرایط و وضعیت دهان و ساختار فک و لثه بیمار در اشکال مختلفی مانند ایمپلنت ریشه‌های شکل ایمپلنت دارای چارچوب راموس ایمپلنت موقتی میباشند. همچنین ما انواع ایمپلنت از کشورهای مختلف مانند ایمپلنت ایرانی کره‌ای آمریکایی سوئیسی و . . . داریم. در پایان این مطلب فهرست کامل ایمپلنت های داخلی و خارجی معرفی شده است.

مراحل جراحی و کاشت ایمپلنت دندان

پیش از کاشت و جراحی بلند لازم است وضعیت دهان و دندان بررسی شده و پوسیدگی دندان رفع شود، برای قرارگیری ایمپلنت در لثه نیازبه جراحی می باشد در این جراحی که به کاشت دندان نیز معروف است ایمپلنت توسط متخصص در استخوان فک گذاشته می شود، بعد از گذشت چند ماه ماه از جراحی پین از جنس تیتانیوم با استخوان فک فرد ادغام شده و بعد از بررسی های متخصص و مطمئن بودن ادغام مناسب ایمپلنت و استخوان دندان پروتز و روکش دندان بر روی اینترنت نصب می شود.

سن مناسب برای کاشت ایمپلنت دندان چند سالگی است؟

برای کاشت ایمپلنت لازم است تا سن ۱۸ سالگی صبر کرد به این دلیل که باید اسکلت صورت شکل کامل خود را بگیرد در غیر این صورت ممکن است در آینده مشکلاتی به وجود بیاید, برای مثال ممکن است دندانی کوتاهتر به نظر بیاید، بهتر است قبل از اقدام به کاشت ایمپلنت دندان با یک متخصص ایمپلنت خوب مشورت کنید.

آشنایی با انواع ایمپلنت های دخلی ایرانی, خارجی اروپایی و آمریکایی

ايمپلنت اس پى اى SPI کشور سوئیس, ایمپلنت دندان دنتسپلای فریدنت (Dentsply Friadent), ایمپلنت دندان آنکیلوز, ايمپلنت يوروتكنيكا کشور فرانسه, ايمپلنت اى دى اى IDI فرانسه, ايمپلنت ايده Ihdeh سوئیس, ايمپلنت نئوبايوتک neo biotech کشور ایران, ايمپلنت دى او Dio کشور کره, ايمپلنت اينترالاک Intralock کشور آمریکا, ايمپلنت اوستم Osstem و ايمپلنت مگاژن Megagen ساخت کشور کره, ايمپلنت دنتيوم Dentium کشور ایران, ايمپلنت بايكان Bicon, ايمپلنت سوئیسی اس اى سى, ايمپلنت استرا Astra, ایمپلنت آمریکایی زیمر zimmer, ايمپلنت اشترومن (اى تى اى) سویس, ایمپلنت ترى اى ۳I و ايمپلنت بايوهورايزونز Biohorizons کشور آمریکا,ایمپلنت آلمانی بگو Bego, ایمپلنت نابل بایوکر Nobel biocare کشور سوئد, ايمپلنت زايو Xive کشور آلمان

معایب کاشت ایمپلنت دندان

۱- با وجود اینکه ایمپلنت های دندانی جایگزینی دائمی برای دندان ها به شمار می‌رود، ممکن است بعد از ۱۰ سال یا کمی بیشتر از این مدت نیاز به تعویض پیدا کنند

۲- همواره درباره اهمیت رعایت بهداشت دهان و دندان ها حتی برای ایمپلنت های دندانی صحبت کرده ایم، اگر بعد از کاشت ایمپلنت دندان مراقبت های بهداشتی لازم انجام نشود، عوارضی در پی خواهد داشت.

۳- ممکن است ایمپلنت به عصب ها و سینوس ها آسیب برساند. (در انتخاب متخصص ایمپلنت دندان دقت داشته باشید)

۴- توجه داشته باشید که درد و تورم بعد از جراحی ایمپلنت طبیعی است.

مزایای کاشت ایمپلنت دندان

۱- ایمپلنت ها به دندان های طبیعی مجاورشان آسیب نمی رساند، و نیازی نیست مانند بریج دندانپزشکی دندان های کناری تراشیده بشوند.

۲- ظاهر ایمپلنت های دندانی شباهت بسیار زیادی به دندان های طبیعی دارند.

۳- ایمپلنت دندان عمر طولانی و دوام بالایی دارد و همچنین یک جایگزین بلند مدت برای دندان ها محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید