توصیه های دندانپزشکی به افراد دیابتی

افرادی که با بیماری دیابت مواجه هستند مستعد از دست دادن دندان و مشکلات لثه ای و برخی عفونت های قارچی مانند برفک دهان می باشند، مشکلاتی مانند برفک باعث ایجاد لکه های سفید یا قرمز در قسمت هایی از دهان می شود.

به بیماران دیابتی همواره توصیه می شود بهداشت دهان و دندان هایشان را به خوبی و کاملاً با دقت رعایت کنند، کسانی که به شکل نامناسب دیابت شان را کنترل می کنند در معرض مشکلات دهانی و دندانی قرار دارد.

التهاب لثه, لکه های سفید و قرمز، ضعیف شدن لثه به علت کاهش منبع خون از جمله مشکلاتی می باشند که افراد دیابتی با آنها مواجه هستند.

همچنین قند خون بالا باعث خشکی دهان در افراد می شود و خشکی دهان باعث تشدید بیماری های لثه ای می شود، بزاق کمتر در دهان باعث تشکیل پلاک های دندانی مضر و تولید باکتری های فاسد کننده دندان ها می شود.

البته توجه داشته باشید که با کنترل مناسب قند خون و همچنین با رعایت بهداشت دهان و دندان می توان از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری کرد، در این بخش از دندانپزشکی ولنجک توصیه هایی به شما داریم که با رعایت آنها می توانید از سلامت بهداشت دهان و دندان های بیشتر و بهتری برخوردار باشید.

همانطور که در بالا اشاره کردیم رعایت بهداشت دهان با دقت بالا از مواردی می باشد که لازم است حتما رعایت شود.

از مسواک و نخ دندان به موقع و به روش صحیح استفاده کنید.

همچنین توصیه می‌شود از دهانشویه های ضد پوسیدگی و آنتی باکتریال استفاده شود.

چنانچه کوچکترین زخم یا ضایعه ای در دهان تان مشاهده کردید نسبت به آن بی تفاوت نباشید و آن را جدی بگیرید.

چکاپ های دندانپزشکی با فواصل کوتاه و کمتر از سه ماه را فراموش نکنید.