ترمیم مجدد دندان پر شده

شاید برخی از افرادی که دندان هایشان را ترمیم کرده اند این سوال را از دندانپزشکان داشته باشند که لازم است پرکردگی دندان مان را تعویض کنیم؟

در کل می‌توان گفت هیچ دلیلی برای تعویض پرکردگی های دندان های ترمیم شده وجود ندارد، اما مانند دندان های طبیعی ممکن است این دندان ها نیز دچار پوسیدگی بشوند و لازم است در چکاپ های شش ماهه حتما توسط دندانپزشک مورد بررسی قرار گیرند.

عدم رعایت صحیح بهداشت دهان، پوسیدگی های قبلی و عمیق در دندانی، کیفیت کم مواد مصرفی دندانپزشکی، فشار بیش از حد به دندان ضعیف شده، بی دقتی یا کم دقتی به دندانپزشک، تحلیل لثه، وسعت زیاد پرکرگی قبلی دندان و … می‌توانند از عواملی باشند که باعث می شوند دندان ترمیم شده مجدداً دچار پوسیدگی شده و نیاز به ترمیم داشته باشند.

البته گاها نیز ممکن است افراد بخواهند ترمیم های آمالگام غیر همرنگ دندان هایشان را با ترمیم های همرنگ دندان یعنی ترمیم های کامپوزیتی جایگزین کنند، که در این مورد لزام است با دندانپزشکشان مشورت داشته باشند.

لازم است این مورد گفته شود که دندانپزشکان زمانی دندان را پر می کنند که بافت دندان به خاطر پوسیدگی، ضعیف شده باشد و آن بخش هایی از دندان که ضعیف شده‌اند برداشته و با مواد دندانپزشکی مخصوص پر می شود، توجه داشته باشید که مواد پرکردگی دندان اگر از بهترین مواد دندانپزشکی نیز باشد بازهم به مقاومت و استحکام خود دندان اصلی فرد نمی رسد توجه داشته باشید که دندان آسیب دیده و پوسیده شده اگر به موقع ترمیم نشود وضعیت دندان روز به روز بدتر می شود.

توجه داشته باشید مراقبت از دندان ها، چه دندان های سالم و چه دندان های ترمیم شده لازم و ضروری می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید