ترمیم دندان در شمال تهران

امروزه خوشبختانه به لطف گزینه های متنوع دندانپزشکی برای ترمیم دندان های آسیب دیده تقریباً تمامی یا بسیاری از مشکلات دندانی برطرف می شوند. با توجه به مشکلات دندانی که فرد با آن مواجه است، معمولا دندانپزشکان ۲ نوع ترمیم دندان را پیشنهاد می دهند.

۱- ترمیم دندان با مواد همرنگ دندان (کامپوزیت)

دندانپزشک می تواند دندانها را با مواد کامپوزیتی که همرنگ دندان ها می باشند ترمیم کند. کامپوزیت های دندانی ماده ای خمیری می باشند که از مخلوط سرامیک و پلاستیکی دارند که برای پر کردن دندان آسیب دیده و حفره های آن به کار می رود و معمولا به رنگ دندان های فرد می باشند و رنگ شان نزدیگ به رنگ طبیعی دندان فرد است. این مواد توسط دندانپزشک به میزان مناسبی روی دندان قرار می گیرند و با نوری آبی رنگ روی دندان سفت و محکم می شود.

ترمیم دندان به روش کامپوزیتی دارای مزایایی می باشد. برای مثال:

۱- گفته می شود کامپوزیت ها راحت تر به دندان می چسبند و در این روش احتیاجی به تراش عمقی دندان نمی باشد و فقط بخش های آسیب دیده دندان خارج شده و سپس دندان پر می شود.

۲- سفید رنگ و نزدیک بودن رنگ کامپوزیت به رنگ سایر دندان ها

۲- ترمیم دندان غیر همرنگ دندان (آمالگام)

روش دیگر برای تیمیم دندان ها آمالگام می باشد. دندانپزشک می تواند برای پر کردن دندان ها از ماده آمالگام استفاده کند. این ماده بر خلاف کامپوزیت غیرهمرنگ و تیره رنگ می باشد و معمولا برای دندان های آسیاب کاربرد دارند. گفته می شود آمالگام ها مقاومت بالایی دارند و در برابر مواد خورنده استقامت می کنند.

ترمیم دندان ها در مرکز دندانپزشکی ولنجک

اگر در دندان هایتان مشکل، شکستگی یا پوسیدگی مشاهده می کنید، می توانید با مرکز دندانپزشکی ولنجک در شمال تهران تماس گرفته و نسبت به رزرو نوبت یا کسب اطلاعات بیشتر اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید