ترمیم تاج دندان شکسته

ممکن است تاج دندان بنابه دلایل مختلفی آسیب دیده و یا شکسته باشد و نیاز باشد که یک دندانپزشک خوب نسبت به ترمیم تاج دندان شکسته اقدام کند، چنانچه تاج دندان تان شکسته شد یا آسیب دید قبل از اینکه مشکل دندان تان جدی تر بشود نسبت به درمان آن اقدام کنید.

از تاج دندان برای رفع بد شکلی و لکه های دندانی استفاده می شود، از دیگر کاربردهای تاج دندان، ترمیم دندان شکسته و روکش دندان ایمپلنت شده می باشد. تاج دندان در مراقبت از دندان تاثیر بسیار زیادی دارد، اما در برخی مواقع خود تاج نیز دچار آسیب دیدگی می شود.

تاج های دندانی که در دندانپزشکی ها استفاده می شود با کیفیت بوده و معمولاً دارای عمر ۵ تا ۱۵ ساله می باشند اما این بدین معنا نمی باشد که قرار است همیشه بدون آسیب باقی بمانند، ممکن است در مواردی بنا به دلایل مختلف تاج دچار شکستگی بشود. همچنین هر چه عمر تاج دندان بیشتر شود و از زمان نصب آن بیشتر گذاشته باشد، تاج دندان ضعیف تر شده و احتمال شکنندگی آن بالاتر می رود.

همانطور که در بالا اشاره کردیم چنانچه مشکلی در تاج دندان تان مشاهده کردید سریعاً نسبت به درمان آن اقدام کنید، گاهی ممکن است یک ترک خوردگی کوچک بر روی تاج دندان ایجاد بشود و به دلیل عدم مراجعه به دندانپزشکی این ترک خوردگی کوچک تبدیل به شکاف بزرگی شده و مشکلات بسیاری را برای دندان فرد ایجاد کند.

یکی از عوامل شکستگی تاج دندان مربوط به پوسیدگی های دندانی می باشد در چنین مواردی شکستگی دندان به دلیل وجود پوسیدگی بر روی دندان و سست و شکننده بودن آن می باشد، در مقالات بسیاری به این موضوع اشاره شده است که چنانچه در دندان هایتان پوسیدگی مشاهده کردید نسبت به درمان به موقع آن اقدام کنید.  اگر تاج دندان به دلیل پوسیدگی دندانی شکسته باشد، دندانپزشک نسبت به درمان شکستگی تاج دندان اقدام می کند اما ممکن است پوسیدگی وسیع بوده و نیاز به کشیدن شدن دندان بشود.

همانطور که در بالا نیز اشاره شد یکی از موارد دیگر شکستگی تاج دندان مربوط به ترک خوردگی های روی دندان می باشد، گاهی این ترک خوردگی دندان وسیع می باشد، در چنین وضعیتی اگر آسیب به عصب دندان رسیده باشد نیاز به عصب کشی دندان می باشد.

اگر مشکل شکستگی در تاج دندان شده اید، سریعا با رزرو نوبت از دندانپزشکی نسبت به درمان آن اقدام کنید تا دندانپزشک بعد از بررسی‌های لازم بهترین روش درمانی را برای ترمیم تاج دندان شکسته انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید