بهترین زمان برای ارتودنسی کی است؟

ممکن است برای برخی ها سوال باشد که بهترین زمان برای ارتودنسی چی زمانی یا چه سنی است, در این بخش از دندانپزشکی ولنجک درباره زمان مناسب برای درمان ارتودنسی صحبت خواهیم کرد, با ما همراه باشید.

بهترین زمان برای درمان های ارتودنسی در دوران کودکی است و بهتر است مشکلات فکی و دندانی بچه ها به موقع و در همان دوران بچگی درمان شوند، اما این به این معنا نیست که افرادی که بزرگسال هستند نمی توانند از درمان های ارتودنسی برای دندان هایشان استفاده کنند. بزرگسالان نیز می‌توانند از درمان های ارتودنسی جهت رفع مشکلات فکی و دندانی شان بهره مند شوند.

توجه داشته باشید که سن افراد از میزان اهمیت کمتری در مقابل داشتن تعداد صحیح دندان ها در دهان برخوردار است. برای بچه ها گاهی با تشخیص متخصص ارتودنسی لازم است مدت زمانی را منتظر ماند تا دندان های کودک به قدر کافی رشد کرده و سپس درمان ارتودنسی توسط متخصص ارتودنسی را آغاز کرد. این درمان معمولا از سنین ۱۲ الی ۱۳ سالگی آغاز می‌شوند. در این زمان دندان های دائمی کاملاً جلو آمده و به خوبی رشد کرده اند.

برای کودکانی که با مشکلات ناهنجاری لب شکری و سقف شکافته مواجه هستند، لازم است قبل از رشد کامل دندان های دائمی شان از درمان های ارتودنسی استفاده کرد.

برای تحقق تمامی اهدافی که در بالا ذکر شد، متخصصان ارتودنسی دندان از ابزارهای پزشکی مخصوص و متعددی استفاده می‌کنند.

از جمله این ابزارها می توان به هدگیرها یا بست‌های پوششی، بریس ها و پلیت ها اشاره کرد. درمان های ارتودنسی با استفاده از انواع ابزارهای ثابت یا متحرک ارتودنسی می تواند انجام بشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید