بهترین جایگزین دندان کشیده شده چیست؟

در این بخش از سایت بهترین روش های جایگزینی برای دندان کشیده شده را به شما معرفی می کنیم, با ما همراه باشید:

پس از کشیدن دندان یا افتادن دندان حتما باید فکری برای جایگزینی این دندان از دست رفته کرد, زیرا خود بی دندانی عوارض و پیامدهای مختلفی دارد که از مهمترین آن ها می توان به بیماری های گوارشی و سوء هاضمه اشاره کرد. همچنین جای خالی دندان کشیده شده می تواند برای دندان های کناری نیز تاثیرگذار باشد و باعث لقی دندان های کنار یا  تحلیل لثه شود.

اما سوال این است که بهترین جایگزین برای دندان کشیده شده چیست؟

در شرایط مختلف طرح درمان متخصصان دندانپزشکی متفاوت می باشد که در ادامه به برخی از آها اشاره می کنیم:

پیشنهاد اول کاشت ایمپلنت دندان می باشد و اگر به هر دلیلی کاشت ایمپلنت  رد شود انواع پروتز می تواند جایگزینی برای دندان از دست رفته باشد.

ایمپلنت

با روش درمانی کاشت ایمپلنت دندانی، سایر دندان ها قربانی جایگزینی دندان از دست رفته نمی شوند و دندان های کناری سالم می مانند. چرا که از دست دادن یک دندان می تواند برای دندان های کناری نیز موثر باشد. در روش درمانی ایمپلنت یک قسمت فلزی از جنس تیتانیوم درون لثه کار گذاشته می شود و بعد از التیام این پایه و لثه و همچنین الحاق آن با استخوان فک روکش ایمپلنت دندان روی ایمپلنت سوار می شود. در این روش درمانی هیچ نیازی به برش خوردن دندان های کناری نمی باشد. با مراجعه به صفحه ایمپلنت دندان اطلاعات بیشتری درباره ایمپلنت های دندانی کسب کنید.

در تصویر زیر مراحل کاشت ایمپلنت دندان و جایگزینی دندان از دست رفته را مشاهده می کنید.

بریج یا پل دندانی

بریج دندان روشی برای جایگزین دندان از دست رفته می باشد, بریج دندان در واقع نوعی روکش دندان می باشد, به این ترتیب که ۲ دندان کناری ناحیه بی دندانی توسط متخصص دندانپزشکی تراش داده می شود و یک پروتز که متشکل است از سه دندان مصنوعی بر روی این ۲ دندان کناری ناحیه خالی از دندان و همچنین ناحیه بی دندانی قرار داده می شود و چیزی شبیه به پل بین دو دندان ایجاد می شود و به صورت ثابت جایگزین دندان از دست رفته می شود. اطلاعات بیشتر را در صفحه بریج دندان چیست؟ مشاهده کنید.

تصویر زیر مربوط به بریج دندان می باشد.

دندان مصنوعی

روش دیگری نیز برای جایگزینی دندان از دست رفته می باشد و آن دندان مصنوعی هایی می باشد که در زمان های گذشته بسیار بیشتر از اکنون مورد استفاده قرار می گرفت و البته اکنون نیز در موارد بسیاری برای جایگزینی دندان های ردیف بالا، پاین یا هر دو فک استفاده می شود. همچنین از دندان مصنوعی هایی با عنوان دندان مصنوعی کروم کبالت نیز برای جایگزینی دندان از دست رفته استفاده می شود.

در تصویر بالا هز سه روش جایگزینی دندان از دست رفته را مشاهده می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید