بلیچینگ خانگی بهتر است یا بلیچینگ در مطب دندانپزشکی؟

سفید کردن دندانها با بلیچینگ به دو روش و تحت نظر دندانپزشک انجام می شود. ۱- بلیچینگ دندان در مطب دندانپزشکی ۲- بلیچینگ دندان به روش خانگی.

در روش مطب دندانپزشکی، تقریباً در ۴۰ دقیقه رنگ دندان ها با مواد مخصوصی و اشعه خاصی و همچنین با محافظت های ویژه ای چند درجه سفید می شوند. این روش چون با قدرت بسیار و در طی زمان کوتاهی انجام میشود ممکن است چندان توصیه نشود، احتمال حساس شدن دندان ها در این روش بالا بوده و بسیاری از بیماران به حساس شدن دندان هایشان در این روش معترض هستند.

روش خانگی بلیچینگ یک روش ایمن تر و در عین حال کم هزینه تر می باشد. پروسه بلیچینگ در خانه به طور خلاصه این گونه است که دندانپزشک تان برای شما قالبی متناسب با دندان هایتان درست می کند که مواد مخصوصی را در ۱۰ شب روی آن ریخته و بر روی دندان هایتان قرار می دهید و لازم است ۴ تا ۶ ساعت با دندان هایتان در تماس باشد. پروسه کاملاً تحت نظر دندانپزشک انجام شده تا از حساس شدن دندان ها جلوگیری بشود و در صورت حساس شدن دندان ها درمان به مدت چند شب متوقف می شود و با توصیه های دندانپزشک رفع حساسیت خواهد شد.

قبلا در سایت دندانپزشکی ولنجک توضیحاتی درباره مراقبت های لازم بعد از بلیچینگ دندان منتشر شده بود، کع می توانید این موارد را مطالعه کنید.

خلاصه توضیحات درباره هر دو روش بلیچینگ

سفید کردن دندان ها با بلیچینگ در روش خانگی به ۱۰ شب زمان نیاز دارد اما در روش مطب فقط به یک ساعت.

در روش خانگی در صورت ایجاد حساسیت درمان متوقف می‌شود و با مصرف دهانشویه ضد حساسیت بیمار سریعا خوب می شود و سپس ادامه درمان از سر گرفته می شود، اما در روش آفیس یا مطب در صورت ایجاد حساسیت بیمار زمان بیشتری درگیر این موضوع می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید