ایمپلنت دندان برای چه کسانی مناسب نیست؟

امروزه تعداد  افرادی که تمایل به جایگزینی دندان از دست رفته با کمک ایمپلنت دندان دارند، قطعا نسب به گذشته بسیار بیشتر می باشد، شاید برخی از این افراد قبل از جراحی ایمپلنت سوالاتی داشته باشند، مانند ایمپلنت برای چه کسانی مناسب است و برای چه افرادی مناسب نیست؟

پاسخ

امروزه با توجه به پیشرفت های دانش پزشکی و دندانپزشکی افرادی که نتوانند تحت درمان ایمپلنت دندان قرار بگیرند بسیار کم هستند و تمامی کسانی که سلامت عمومی مطلوبی دارند و یا حتی بیماری کنترل شده دارند می توانند درمان کاشت ایمپلنت دندان را انجام دهند. مگر افراد که داروهای خاصی مصرف می کنند و یا از نظر شرایط سلامت عمومی بدن محدودیت هایی را دارند.

بهتر است با مراجعه به یک مرکز دندانپزشکی که خدمات ایمپلنت نیز ارائه می دهد یا با مراجعه به یک متخصص ایمپلنت بعد از بررسی های پزشک به شما گفته شود که می تواند از ایمپلنت دندان استفاده کنید یا خیر. همانطور که گفته شد بسیاری از افراد می توانند دندان هایشان را ایمپلنت کنند. حتی برخی از افرادی که به دلیل تحلیل استخوان فک، فضای کافی برای کاشت ایمپلنت دندان ندارند، دندانپزشکان بعد از پیوند استخوان فک امکان استفاده از ایمپلنت های دندانی را فراهم می کنند.

افرادی که رشد استخوان فک شان هنوز متوقف نشده است و ادامه دارد نمی توانند کاشت ایمپلنت انجام دهند، بعد از تکمیل رشد استخوان فک که سن تکمیل این رشد در پسران و دختران متفاوت است می توان کاشت ایمپلنت دندان را انجام داد. همچنین مصرف کنندگان الکل و موادمخدر و افراد سیگاری سنگین نیز نمی توانند کاشت ایمپلنت دندان را انجام دهند، چرا که مصرف مواردی مانند سیگار از بهبود دهان و لثه بعد از کاشت ایمپلنت دندان جلوگیری می کند و نمی گذارد سلامتی دهان و دندانها تکمیل شود.

همچنین افرادی که تحت شیمی درمانی و پرتو درمانی می باشند نمی توانند ایمپلنت انجام دهند، البته گفته می شود بعد از به اتمام رسیدن دوره شیمی درمانی مانعی برای کاشت ایمپلنت دندان وجود ندارد، همچنین برای کسانی که مبتلا به دیابت هستند در مواردی ممکن است امکان کاشت ایمپلنت وجود نداشته باشد و البته در مواردی با کنترل و پایین نگه داشتن قند امکان ایمپلنت وجود دارد.

همانطور که گفته شد بهتر است به دندانپزشکی مراجعه شود، بیمار شرایط سلامتی و اگر مشکلی داشت، بیماری اش را به دندانپزشک توضیح دهد تا دندانپزشک بتواند مشاوره خوبی درباره درمان ایمپلنت برای بیمار داشته باشد.

رعایت بهداشت دهان و دندان ها بعد از کاشت ایمپلنت

رعایت بهداشت ایمپلنت دندان و تمیز کردن آن مانند سایر دندان های طبیعی است، مسواک زدن و تمیز کردن دندان ها به درستی و طبق توصیه دندانپزشکان می تواند در طول عمر ایمپلنت دندان و سایر دندان هایتان موثر باشد.

هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟

قبلا در مطلبی با عنوان هزینه ایمپلنت دندان را چه عواملی تعیین می کنند؟ درباره این موضوع توضیحاتی ارائه شده است. در این خصوص قیمت بدون بررسی و معاینه قیمت تقریبی می توان گفت که در معمولا در مراکز مختلف با توجه به نوع ایمپلنت، تخصص پزشک و … متفاوت می باشد. در این خصوص بهتر است توسط دندانپزشک و متخصص ایمپلنت معاینه شوید و پزشک بعد از بررسی دهان و دندانها قیمت قطعی را اعلام کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید