ایمپلنت اندواستیل | ایمپلنت ساب پریواستیل

در کل ۲ روش برای انجام ایمپلنت های دندانی وجود دارد, زمانی که بیمار برای حل مشکلات دندانی و رفع مشکل بی دندانی نزد متخصص ایمپلنت مراجعه می کند, متخصص کاشت ایمپلنت این ۲ روش را برای بیما پیشنهاد می دهد. این ۲ روش عبارتند از: ۱- ایمپلنت اندواستیل ۲- ایمپلنت ساب پریواستیل

روش اندواستیل قدیمی تر است و متخصصین در اکثر مواقع ترجیح می دهند از این روش برای کاشت ایمپلنت استفاده کنند, همچنین میزان موفقیت کاشت ایمپلنت در روش اندواستیل بسیار بیشتر می باشد.

ایمپلنت اندواستیل چیست؟

ایمپلنت های درون استخوانی یا همان ایمپلنت اندواستیل به زبان انگلیسی Endosteal در ۲ مرحله توسط متخصص کاشت ایمپلنت دندان انجام می شود.

متخصص ایمپلنت ابتدا از طریق جراحی، لثه بیمار را باز کرده و سپس پایه فلزی ایمپلنت را به صورت مستقیم درون استخوان فک قرار می دهد. بعد از گذشت مدت زمانی معین و جوش خوردن پیچ ایمپلنت با فک و همچنین بهبودی بافت لثه، جراحی دیگر توسط متخصص انجام می‌شود تا روی سطح پایه باز بشود و متخصص بتواند پایه را به اباتمنت Abutment متصل کند. در آخر روکش ایمپلنت بر روی ایمپلنت نصب می شود, این نوع از ایمپلنت های دندانی شبیه به پیچ می باشند.

ایمپلنت ساب پریواستیل چیست؟

ایمپلت های دندانی درون بافتی یا همان ساب پریواستیل به زبان انگلیسی Subperiosteal ایمپلنت های تک مرحله ای می باشند. در این روش یک قاب فلزی یا ایمپلنت با طول بلندتری درون فک و در زیر بافت لثه قرار می گیرد, در این روش سر ایمپلنت‌ دندان کاملاً مشخص بوده و بیرون از بافت لثه می باشند. بعد از بهبودی لثه جراحی شده و همچنین ثابت شدن ایمپلنت‌ درون فک فرد, روکش دندان قالب گیری شده بر روی ایمپلنت نصب می شود. این نوع ایمپلنت یعنی ایمپلنت ساب پریواستیل برای افرادی استفاده می شود که وضعیت استخوان فک شان سالم و طبیعی نمی باشند و این افراد نمی خواهند پروسه پیوند استخوان برای ایمپلنت را انجام بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید