اول نخ دندان بکشیم یا مسواک بزنیم؟

این که برای تمیزی و رعایت بهداشت و سلامت دندان ها ابتدا از نخ دندان استفاده کنیم یا دندانها را مسواک بزنیم سوالی است که در زمان استفاده از مسواک و نخ دندان در ذهن بسیاری از افراد شکل گرفته است، معمولاً پزشکان مختلف در این خصوص نظرات متفاوتی دارند، لازم است بدانید که هیچ مدرک قطعی در این باره وجود ندارد، موردی که دارای اهمیت است این است که بهداشت دهان و دندان ها به خوبی رعایت شود و روزانه حداقل یک بار از نخ دندان و مسواک استفاده شود.

اما گروهی از دندانپزشکان توصیه می کنند که بهتر است ابتدا از نخ دندان استفاده شود و بعد دندان ها مسواک زده شوند، این گروه بر این باورند زمانی که افراد از نخ دندان استفاده می کنند پلاک ها کامل از بین نرفته و نیاز به استفاده از مسواک می باشد و این دو مزیت دارد.

اول اینکه پلاک هایی که به نخ دندان چسبیده‌اند در دهان و لابلای دندان ها باقی می ماند و استفاده از مسواک بعد از نخ دندان این پلاک ها را از بین می برد.

دوم اینکه خمیر دندان حاوی فلوراید می باشد و شما اگر ابتدا از نخ دندان استفاده کنید این فلوراید در بین دندان ها و جاهایی که قبلاً با نخ دندان تمیز شده اند قرار می گیرد و باعث سلامت بیشتر و بهتر دندان‌ها می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید