ارتودنسی بهتر است یا لمینت؟

نامرتبی و نامنظمی دندان ها مشکلی است که بسیاری از افراد با آن روبرو هستند، در گذشته برای رفع نامرتبی دندان ها دندانپزشکان فقط می توانستند از ارتودنسی استفاده کنند، اما امروزه با توجه به استفاده از لمینت ها, این مشکل علاوه بر ارتودنسی با لمینت دندان نیز قابل رفع می باشد، اما سوال اینجاست که کدام روش درمانی برای فردی که دندان هایش نامنظم است مناسب می باشد؟ ارتودنسی بهتر است یا لمینت؟

برای تعیین اینکه کدام یک از روش های درمانی لمینت یا ارتودنسی برای تان مناسب‌تر است ابتدا لازم است که به یک متخصص دندانپزشکی خوب مراجعه کنید, دندانپزشک بعد از بررسی وضعیت دندان هایتان بهترین گزینه را به شما معرفی خواهد کرد.

در ادامه این مطلب توضیحاتی را درباره ارتودنسی و لمینت ها می دهیم که امیدواریم برای شما مفید باشد:

در ارتودنسی بریس های دندانی باعث حرکت تدریجی دندان ها به جایگاه مناسبشان می شوند, این موضوع کم‌کم با گذشت زمان اتفاق می افتد و به مرور زمان دندان ها با کمک ارتودنسی مرتب می شوند. اما درمقابل لمینت ها پوسته های شبیه دندان ها هستند که مختص دندان هر فردی طراحی و ساخته می‌شوند و بر روی دندان‌ها سریعاً قرار می گیرند.

ارتودنسی دندان معمولا برای رفع ناهنجاری های دندان‌ها و دهان و همچنین رفع مشکلات مربوط به سلامت دهان و دندان ها استفاده می شود, در حالی که از لمینت ها در بسیاری از مواقع جهت زیبایی و یا درمان برخی مشکلات دندانی مانند شکستگی و فرسودگی دندان یا بد رنگ بودن دندان ها استفاده می شوند.

همانطور که در بالا توضیح دادیم درمان های ارتودنسی پروسه‌ای تقریباً طولانی مدت تر نسبت به لمینت ها می باشند, پس اگر چنانچه به دنبال نتیجه فوری برای مرتب شدن دندان ها می باشید می توانید از لمینت ها استفاده کنید. لمینت های دندانپزشکی معمولاً در ۳ جلسه انجام می شوند و دندان ها بعد از گذشت این مدت زمان یک دست و مرتب می‌شوند.

توجه داشته باشید که ارتودنسی یک روش درمانی بر اساس طبیعت دندان‌ها می باشد و دندان‌ها را به شکل صحیح و اصولی درمان می کند, در حالی که لمینت می تواند یک روش درمانی نباشد و بیشتر جنبه زیبایی داشته باشد. اگر چنانچه می خواهید مشکلات دهان و دندان‌ها و فک تان به خوبی رفع شود لازم است از ارتودنسی استفاده کنید, اما اگر تمایل دارید فقط ظاهر دندان هایتان تغییر کند می‌توانید از لمینت دندان استفاده کنید. البته همانطور که در ابتدا ذکر شد قبل از انجام هر دو مورد لازم است ابتدا متخصص دندانپزشکی وضعیت دندان‌هایتان را بررسی کند.

مطالعه مقاله ارتودنسی نامرئی پیشنهاد می شود.

پس چنانچه از مشکلات ناهنجاری و شلوغی و نامنظمی دندانها رنج می برید, اتودنسی می‌تواند به بهبود سلامت دهان و دندان هایتان و همچنین داشتن دندان های مطلوب با ظاهری زیبا کمک کند اما چنانچه مشکل شما فقط زیبایی و تغییر رنگ و یا مواردی مانند شکستگی و لب پریدگی دندان ها می باشد, لمینت دندان می تواند راه حلی مناسب برای این موضوع باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید