آیا بلیچینگ دندان عوارض هم دارد؟

بلیچینگ دندان یکی از روش های پرطرفدار دندانپزشکی برای سفید کردن دندان ها می باشد، یکی از سوالاتی که در ذهن بسیاری از افراد و متقاضیان بلیچینگ دندان می باشد درباره عوارض بلیچینگ است، اینکه آیا سفید کردن دندان ها با کمک بلیچینگ مضر است؟

برخی از افراد گمان می کنند که بلیچینگ به دندان ها و لثه آسیب جدی وارد می‌کند و به همین علت از مراجعه به دندانپزشکی و انجام بلیچینگ خودداری می کند. اما حقیقت چیست؟ آیا واقعا بلیچینگ برای دندان ها ضرر دارد؟

با در نظر گرفتن برخی شرایط که به آنها اشاره خواهیم کرد پاسخ به این سوال خیر است، اگر انجام بلیچینگ دندان در یک مرکز دندانپزشکی معتبر و توسط یک دندانپزشک متخصص حرفه ای انجام بشود و در انجام آن افراط نشود آسیبی به دندان هایتان نخواهد رسید.

البته ممکن است بعد از انجام بلیچینگ مدت کوتاهی دندان ها دچار حساسیت به برخی خوراکی ها و نوشیدنی های سرد و گرم شوند که با توصیه های دندانپزشک این مورد به زودی رفع می شود.

همچنین در برخی مواقع نیز ممکن است بعد از انجام بلیچینگ برای سفید کردن دندان ها درد زیادی به سراغ دندان های فرد بیاید، در چنین شرایطی نیز دندانپزشک با تجویز مسکن مناسب درد دندان را تسکین می‌دهد، همانطور که در بالا اشاره کردیم لطفا توجه داشته باشید که این درد و حساسیت بعد از بلیچینگ کاملاً مقطعی بوده و هیچ آسیبی به مینای دندان نرسیده است.

اگر می خواهید دندان هایتان را به بهترین روش و با کمترین عوارض سفید کنید، بهتر است ابتدا به یک دندانپزشکی خوب مراجعه کنید، تا بعد از بررسی های دقیق متخصص دندانپزشکی بهترین راهکار برای بازگرداندن رنگ دندان هایتان به حالت عادی انتخاب شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید