چه زمانی دندان نیاز به عصب کشی دارد؟

عصب‌ کشی دندان زمانی توسط دندانپزشک انجام می شود که مغز یا همان پالپ دندان دچار عفونت یا آسیب شده باشد. مغز دندان مجموعه ای از رگ ها و اعصاب دندانی است. در طول این درمان، کانال ریشه، مغز دندان برداشته می شود و داخل دندان بخوبی و کامل توسط دندانپزشک تمیز و پاکسازی می شود و بعد کانال های دندان با استفاده از روش های پرکردگی مختلف بسته می شود. با عصب‌ کشی دندان، عفونت و باکتری از بافت دندان عفونی یا پوسیده برداشته می شود و اینچنین دندان حفظ می شود.

ممکن است برای برخی ها این پرسش وجود داشته باشد که چه زمانی دندان نیاز به درمان عصب‌ کشی یا روت کانال دارد؟ در ادامه به برخی از مواردی که در چنین شرایطی دندان معمولا نیاز به عصب کشی پیدا می کند اشاره خواهیم کرد.

• دندان درد شدید به محض جویدن یا فشار وارد شدن به دندان
  • حساسیت طولانی مدت دندان به گرما یا سرما همراه با درد. حتی بعد از اینکه دندان در معرض سرما و گرما مربوطه نباشد.
  • تغییر رنگ در دندان، تیره شدن رنگ دندان
  • احساس درد و تورم در لثه اطراف دندان
  • کیست عود کننده یا دائمی روی لثه

برخی از افراد نیز به دلایل مختلفی از عصب کشی دندان می ترسند. این افراد تصور می کنند که عصب کشی دندان با درد بسیاری همراه است. اما گفته می شود در حقیقت بسیاری از افراد که این درمان را تجربه کرده‌اند معتقدند که مراحل عصب‌ کشی درد چندانی نداشته. اگر از این موضوع نیز ترس دارید، می توانید قبل از درمان آن را با دندانپزشکتان مطرح کنید یا از مشاوره های دندانپزشکی بهره ببرید.