مشخصات لثه سالم چیست؟

لثه عضو مهم دهان و بدن ما هستند و مراقبت و توجه به آن ها جهت برخوردار بودن از سلامت دهان و دندان ها لازم و ضروری می باشد. توجه داشته باشید که بیماری لثه ای معمولا با درد همراه نمی باشد و روند پیشرفتش نیز کند می باشد، به همین علت ممکن است فرد متوجه بیماری یا مشکل در لثه هایش نباشد. اگر بیماری لثه درمان نشود و به پیشرفتش ادامه دهد، می تواند باعث بروز مشکلات جدی مانند از دست دادن دندان و به خطر انداختن سلامت دهان و دندان شود.

بهتر است با مراجعه و بررسی های منظم دندانپزشکی که گفته می شود تقریبا سالانه دو نوبت است، سلامت دهان، دندان ها و لثه هایتان را همواره مورد ارزیابی قرار دهید تا اگر مشکلی بود به موقع درمان شود.

همچنین دانستن ویژگی های لثه های سالم نیز مهم می باشند، چرا که با بررسی این موراد می توانید تا حدودی لثه هایتان را مورد بررسی قرار دهید.

مشخصات لثه سالم

۱- لثه سالم رنگ صورتی دارد

۲- ظاهر لثه ها، لثه سالم از شکل و طرز قرارگیری دندان ها طبعیت می کند و ظاهری طبیعی دارد

۳- قوام و سفت بودن و محکم بودن لثه ها نیز از دیگر ویژگی های لثه سالم است

۴- پر بودن فضای بین دندان ها با لثه و عدم وجود هرگونه ناهمواری روی لثه ها

۵- تحلیل نرفتن لثه ها، بطورییکه بخش وسیع و غیر طبیعی از دندان دیده نشود

۶- تیز بودن لبه لثه ها

اگر خودتان از سلامت لثه هایتان مطمئن نیستید و دائما هنگام مسواک زدن دندان ها یا خوردن خوراکی های سفت مانند سیب یا هوایج دچار خونریزی لثه می شوید، یا التهاب لثه دارید، بهتر است برای بررسی به یک دندانپزشکی مراجعه داشته باشید.