از کجا بفهمیم بیماری لثه داریم؟

شاید خیلی از افراد بخواند بدانند که آیا درگیر بیماری یا مشکلات لثه ای شده اند یا نه؟ بهترین روش این است که به دندانپزشکی مراجعه کنید تا دندانپزشک وضعیت دندان ها و لثه هایتان را بررسی کند. دندانپزشک است که بعد از بررسی وضعیت دهان تان می تواند بگوید مشکلات لثه ای دارید یا نه؟ یا دچار چه مشکلات دهان و دندانی هستید و سپس روش های درمانی را برای حل مشکلات ارائه کند.

البته در این بخش از دندانپزشکی ولنجک برخی از علائم اولیه بیماری های لثه ای بیان می شود.

این علائم اولیه بیماری لثه عبارت است از:

۱- پف کردن، قرمز و متورم شدن لثه ‌ها

۲- خونریزی لثه ها زمان استفاده از نخ دندان یا مسواک. لثه‌ها در حین زدن مسواک یا کشیدن نخ دندان به راحتی خونریزی خواهند کرد.

۳- بوی بد دهانی مزمن که با زدن مسواک و کشیدن نخ دندان هم بهبود پیدا نمی‌کند نیز می توانید یکی از علائم این عارضه است. می توانید مطلب علت بوی بد دهان با وجود مسواک زدن چیست؟ را نیز مطالعه کنید.

همچنین لازم است پلاک های روی دندان ها پاکسازی بشوند. می توان از جرمگیری دندان ها توسط دندانپزشک استفاده کرد. گفته می شود در بخش‌هایی از زیر لثه‌ی اطراف دندان که پلاک به تدریج روی هم انباشته می‌شود، ممکن است پاکت پریودنتال ایجاد شود. پاکت پریودنتال به افزایش عمق شیار بین لثه و دندان ها در نتیجه‌ی تخریب بافت آن در اثر تجمع باکتری اطلاق می‌گردد.

بهتر است برای رفع مشکل به موقع اقدام شود. گفته می شود با پیشرفت بیماری، ممکن است دندان‌هایی که در کودک رشد می‌کنند لق شوند.