دندان شیری چند سالگی درمیاد و میفته؟

دندان های شیری در کودکان می توانند زمان رشد و رویش متفاوتی داشته باشند و اینطور نیست که همه کودکان در سن خاصی اولین دندان شیری شان رشد کند و بیافتد که این نیز می تواند با توجه به شرایط بدنی و جسمی کودکان متفاوت باشد، اما معمولا این دندان های بسیار مهم و پر اهمیت کودکان در زمانی معین رشد می کنند و می افتند، که در ادامه درباره آنها صحبت خواهیم کرد. اهمیت نگهداری از دندان شیری کودک بسیار بالاست که قبلا در این مورد صحبت کرده ایم.

زمان رشد دندان های شیری کودک

نخستین دندان های شیری بچه ها معمولا از سنین ۴ – ۶ ماهگی کودک شروع به رشد می کنند و اوین دندان شیری کودک تقریبا در این زمان دیده می شوند. رشد دندان های شیری ادامه داشته و معمولا تا سنین ۲٫۵ – ۳ سالگی رشد این دندان ها کامل می شود.

همانطور که در بالا گفته شد زمان رویش دندان های شیری می تواند با توجه به عواملی متفاوت باشد، عواملی مانند تغذیه کودک، وراثت، ژنتیک و …

زمان افتادن دندان های شیری کودک

دندان های شیری، این نعمت های الهی به کودکان کمک می کنند تکلم و تغذیه صحیح داشته باشند، این دندان تا چندین سال در دهان کودک هستند و تقریبا در ۶ – ۷ سالگی می افتند.

زود افتادن دندان شیری

گاهی به دلایلی مانند رویش زود هنگام دندان دائمی، وراثت، تغذیه و … دندان های شیری کودک زودتر بیافتد. در مواردی نیز ممکن است این اتفاق به دلیل ضربه دیدن، پوسیدگی شدید و … رخ دهد که نیاز به بررسی های دندانپزشکی داشته و ممکن است برای رشد صحیح دندان های دائمی دندانپزشک از فضانگهدار دندان کودک استفاده کند.

بررسی وضعیت دندان های کودک

چکاپ های منظم دندانپزشکی می تواند برای کودکان مفید و موثر باشد، لذا گفته می شود چکاپ ها و بررسی وضعیت دندان های کودکان که تقریبا هر ۶ ماه یکبار می باشد فراموش نشود. این بررسی می تواند به رشد بهتر دندان های کودک کمک کرده و اگر مشکلی مشاهده شد، مانند پوسیدگی، دندانپزشک به موقع نسب به درمان اقدام می کند و از بروز مشکلات جدیدتر مانند رسیدن پوسیدگی به عصب دندان کودک و دندان درد شدید یا از دست دادن دندان جلوگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید