دندانپزشکی در کرونا | اقدامات پیشگیرانه دندانپزشکی در دوران کرونا

دندانپزشکی در دوران کرونا

اقدامات پیشگیرانه کرونا که جت بیماران در مطل دندانپزشکی ولنجک انجام می شود:

در ابتدا که بیماران جهت تعیین وقت با مطب تماس می گیرند, سوالاتی درخصوص علائم عمومی بیمار و مشکل اصلی وی پرسیده می شود.

به بیماران توصیه می شود با ماسک و ترجیحا بدون همراه در مطب حضور یابند

در هر ساعت فقط به یک بیمار وقت داده می شود.

در بدو ورود به مطب بیماران دست خود را با آب گرم و صابون به مدت ۲۰ ثانیه می شوند و روکش کفش در اختیارشان گذاشته می شود.

سنجش دمای بدن با ترموتر دیجیتالی و اشباع اکسیژن با پالس اکسیمتر توسط دستیار دندانپزشکی انجام می شود.

در هنگام انجام کار دندانپزشکی با توربین, عینک در اختیار بیمار قرار داده می شود.

ضد عفونی روزانه کلیه سطوح به طور کامل انجام می شود, دستگیره های در, کلید, شیرآلات و . . . مرتبا و چند بار در طول روز ضد عفونی می شوند.

کلیه کارکنان مطب به طور مداوم از ماسک, دستکش, کان, شیلد و روکش کفش استفاده می کنند.

دستورالعمل هایی که برای جلوگیری از هپاتیت B در مطب استفاده می شود, کماکان برای جلوگیری از کرونا و یا انتقال بیماری های ویروسی دیگر نیز بکار گرفته می شود.

از پذیرش بیماران با علائم تب, سرفه و تنگی نفس معذوریم.

علائم ویروس کرونا:

علائمی شبیه سرماخوردگی, مانند آبریزش بینی, لرزش دستان, تب, بدن درد, عطسه, سرفه, مشکلات تنفسی

نکات بهداشتی:

افرادیکه مبتلا به بیماری های ویروسی مثل کرونا و آنفولانزا هستند, از مراجعه به مطب دندانپزشکی خودداری کنند.

باتوجه به گشترش بیماری های واگیردار ویروسی و عدم وجود درمان مناسب و واکسن در حاضر جهت کرونا , پیشگیری حائز اهمیت است.

در مکان های عمومی از ماسک استفاده کنید, فاصله اجتماعی با افراد (۱ متری) را رعایت کنید.

مرتب دست های خود را با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه بشویید و یا از محلول ضد عفونی دست واجد حداقل ۶۰ درصد الکل, در صورت عدم دسترسی به آب و صابون استفاده کنید, آب گرم و صابون مایع توصیه می شود.

در بیرون از منزل از تماس دست ها با چشم ها, دهان, بینی و گوش ها اجتناب کنید.

در صورتی که دارای علائم سرفه, عطسه و یا آبریزش بینی هستید, حتما از ماسک استفاده کنید. در صورت خیس شدن ماسک, آن را عوض کنید.

چک کردن تب بیماران و علائم تنفسی نقش بسزایی در برنامه پیشگیری و کنترل این بیماری دارد.