چرا باید نخ دندان بکشیم؟

در مقالات قبلی از سایت دندانپزشکی ولنجک درباره روش صحیح مسواک زدن دندان ها و نخ دندان کشیدن دندان ها توضیحات لازم داده شد, در این درباره ضرورت استفاده از نخ دندان و اینکه چرا لازم است دندان ها را نخ دندان بکشیم صحبت خواهیم کرد, با ما همراه باشید:

توصیه می شود حداقل روزانه یک بار از نخ دندان برای تمیز کردن بین دندان هایتان استفاده کنید, بهتر است استفاده از نخ دندان را شب ها انجام دهید تا, تمامی ذرات غذایی و خوراکی های باقی مانده در میان دندانها به خوبی تمیز شوند, استفاده از نخ دندان احتمال بروز پوسیدگی های دندانی را کاهش می دهد, شما با استفاده از نخ دندان می توانید دندان های سالم تری داشته باشد, داشتن دندان‌های سالم و بدون پوسیدگی، تمیز و زیبا نه تنها موجب می‌شود لبخند زیبایی داشت، بلکه باعث خوشبو شدن دهان و بهداشت و سلامت بیشتر دهان و دندان هایتان نیز می شود.

مطالعه مقاله اول نخ دندان بکشیم یا مسواک بزنیم؟ توصیه می شود.

جهت استفاده از نخ دندان بهتر است تقریبا ۴۵ سانتی متر از نخ را جدا کنید و دو طرف آن را در اطراف انگشت های میانی هر دو دست تان بپیچید, سپس نخ دندان را به کمک دست ها و انگشتان به آرامی در میان دندان هایتان بکشید, نخ دندان را درمیان دندانها بالا و پایین کنید و تا نزدیک لثه بیاورید و از میان دندانها خارج کنید. البته حواستان باشد و توجه داشته باشید تا بیش از حد به لثه هایتان فشار وارد نکنید تا به لثه ها آسیبی نرسیده و دچار خونریزی نشوند.

همانطور که در بالا اشاره شد تمیز کردن فاصله میان دندان ها یک بار در روز توصیه می‌شود، توجه داشته باشید که پلاک های دندانی فقط با مسواک زدن دندانها از بین نمی‌رود, اگر این پلاک ها بر روی دندان هایتان باقی بمانند, در نهایت می‌توانند تبدیل به جرم دندان بشوند و باعث بروز بیماری های لثه ای و پوسیدگی دندانی بشوند.

نخ های دندانی وسیله ای مهم و ضروری برای جلوگیری از پوسیدگی دندانها هستند. توجه داشته باشید که دو بیماری شایع در محیط دهانی یعنی پوسیدگی دندان و بیماری های لثه از بین دندانها شروع می شوند، دقیقا از جایی که مسواک ها به آنها دسترسی خوبی ندارند, در چنین شرایطی این نخ دندان است که می تواند بین دندان ها را به خوبی تمیز کند, شما با کمک نخ دندان می توانید به ناحیه بین دندانها و شیار لثه دسترسی پیدا کنید و پلاک میکروبی بین این نواحی را به خوبی تمیز و حذف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید