معایب روکش دندان چیست؟

در کنار مزایایی که می توان برای روکش های دندانی ذکر کرد، معایبی هم برای روکش های دندان ها شناسایی شده لند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. از معایب اصلی روکش گذاشتن روی دندان، ضرورت و نیاز به تراشیدن بخشی از دندان برای قرار دادن روکش روی دندان مورد نظر می باشد. برای قرارگیری روکش روی دندان لازم است مقداری از دندان تراش داده بشود. این اقدام ممکن است سبب صدمه دیدن دندان طبیعی بشود. به خصوص در روش بریج یا پل دندان که لزام است دندان های سالم کناری دندان از دست رفته تراشیده بشوند تا به عنوان پایه برای دندان از دست رفته استفاده بشوند. این کار باعث ضعیفی دندان کناری می شود و احتمال صدمه دیدن آن در آینده را افزایش خواهد داد. با مراجعه به صفحه بریج دندان چگونه انجام می شود؟ می توانید اطلاعات بیشتری در این مورد کسب کنید

از معایب دیگر روکش دندان می توان به ایجاد حساسیت به گرما و سرما اشاره کرد. بلندی بیش از اندزه روکش باعث ایجاد حساسیت و درد دندانی می شود و همچنین مانع از جفت شدن صحیح دندان ها روی یکدیگر می شود.

خوشبختانه بسیاری از چنین موارد روکش های دندانی را می توان برطرف کرد. اما برخی از موارد مانند شکستگی و ترک خوردگی روکش دندان را نمی‌توان رفع کرد و اگر چنین مشکلی پیش بیاید نیاز می باشد تا روکش دندان تعویض بشود. به همین دلیل گاها از روش های جدیدتر و دیگردی استفاده می شود.

همچنین در مواردی، مواد دندانپزشکی که برای ثابت نگه داشتن روکش دندان استفاده می شود از بین رفته و روکش دندانی سست می شود. در چنین وضعیتی باکتری ها به قسمت زیرین روکش دندانی نفوذ می کنند و باعث پوسیدگی و عفونت دندان زیر روکش می شوند. چنین مسئله ای به علت استفاده از مواد دندانپزشکی نامناسب یا ناکافی برای محکم کردن روکش روی می دهد، لذا می توان در انتخاب دندانپزشک و مرکز دندانپزشکی دقت لازم را داشت.

همچنین در موارد اندکی نیز واکنش های آلرژیک به سرامیک که ماده تشکیل دهنده روکش دندان می باشد یا مواد به کار رفته برای محکم کردن روکش دندانی می تواند مشکل ساز باشد.

البته که روکش دندانی نیز دارای مزایایی نیز می باشد، لذا لازم است معایب و مزایای روکش دندان برای هر فردی به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گرفته و با مشورت با دندانپزشک و با در نظر گرفتن شرایط دهان و دندانی هر فردی در نهایت بهترین راه حل و روش ترمیم دندان را به فرد ارائه داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید