مزایا و عوارض بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ دندان از خدمات دندانپزشکی می باشد، بلیچینگ دندان ها می تواند در کنار مزایایی که دارد، عوارضی نیز داشته باشد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

در ابتدا از مزیت بلیچینگ دندانپزشکی صحبت می کنیم، مزایای استفاده از بلیچینگ دندان چیست؟

در کنار ظاهر درخشان و زیبایی که دندان ها بعد از بلیچینگ دندانپزشکی پیدا می‌کند، در این روش برخلاف سایر روش های دندانپزشکی زیبایی مانند روکش های دندانی و لمینت دندان، هیچ نیازی نمی باشد که دندانپزشک روی دندان را دهد. همچنین در بلیچینگ دندان روال روشن‌ تر و سفید تر شدن دندان، سریع تر و آسان تر انجام می شود. چراکه تراش روی دندان می تواند موجب بروز برخی مشکلات مانند فرسایش مینای دندان است. گفته می شود که بلیچینگ دندانی اگر که درست انجام شود و هر ۳ سال یکبار تکرار بشود، یکی از بی عارضه ترین روش های دندانپزشکی برای سفید تر شدن دندان ها می تواند باشد.

اما همانطور که گفته شد بلیچینگ دندان در کنار مزایا عوارضی نیز می تواند داشته باشد، عوارض استفاده از بلیچینگ دندان چیست؟

در بلیچینگ دندانپزشکی اگر که فرد متقاضی دارای دندان های حساسی باشد یا دچار بیماری های لثه ای باشد، احتمالا این روش برای سفیدی دندان های وی مناسب نباشد. چراکه بلیچینگ دندانی نیازمند مینای دندان کاملا سالم می باشد. پس در بلیچینگ دندانی سلامت مینای دندان از اهمیت بسیاری برخوردار است. در این مورد با دندانپزشک خود مشورت داشته باشید.

توجه داشته باشید که در صورتی که بلیچینگ دندانپزشکی تحت نظر دندانپزشک زیبایی حاذق و متبحر انجام نشود، می تواند مشکلاتی داشته باشد و باعث بروز عوارضی مانند تحریک و التهابات لثه ها و سایر بافت های نرم دهان، و همچنین حساسیت بیش از اندازه دندان ها و نیز فرسایش و از بین رفتن مینای دندان بشود. پس لطفا در انتخاب دندانپزشک تان دقت لازم را داشته باشید.

گفته می شود در بلیچینگ دندانپزشکی به دلیل استفاده از پراکسید با غلظت پایین، به دندان ها آسیب نمی رسد، اما ممکن است دندان ها تا مدتی دچار حساسیت بشوند.

اگر برای سفیدی دندان هایتان از روش بلیچینگ استفاده کرده اید، توصیه می شود مقاله مراقبت های لازم بعد از بلیچینگ دندان نیز مطالعه کنید.

پیشگیری بهتر از درمان

همواره گفته شده است که پیشگیری بهتر از درمان است، با سبک زندگی سالم و همچنین رعایت بهداشت دهان و دندان ها می توان دندان های سفید و سالمی داشت. در ادامه عوامل مهم تیره شدن دندان ها گفته می شود:
استعمال دخانیات و سیگار

قهوه و چای

شراب و مشروبات الکلی، نوشیدنی های حرام که هم آسیب جدی به سلامت کلی بدن وارد می کنند و هم به دندان ها آسیب جدی وارد می کنند.

نوشیدنی ها و نوشابه های حاوی رنگ

سبزی ها و میوه های رنگی مانند بلوبری، هویج، گوجه و چغندر، که البته برای سلامت بدن و حتی دندان ها مفید هستند، اما بهتر است بعد خوردن میوه های و سبزیجات رنگی دهان و دندان ها را شستشو دهید.

توجه

مراقبت صحیح از دندان ها و سفید بودن دندان ها روش های متعددی دارد و همانطور که گفتیم پیشپیری بهتر از درمان، مراقبت صحیح از دندان‌ها عوارض کمتری برای سفید بودن دندان هایتان دارد، اما افرادی به دلایل متفاوتی ممکن است زودتر دچار زردی دندانی شوند و سفید کردن دندان ها به روش بلیچینگ می تواند روشی فوق‌العاده برای درخشان شدن دندان ها باشد.

به هر حال عوارض بلیچینگ دندانپزشکی نیز بر کسی پوشیده نیست و اگر تحت نظارت دندانپزشک متبحر و خوب و در مدت زمانی مشخص انجام نشود، می‌تواند به دندان های فرد متقاضی بلیچینگ آسیب جدی وارد کند. لذا همانطور که گفته شد در انتخاب دندانپزشک تان دقت کافی داشته باشید.

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • من می‌خواهم دندان هایم را بلیچنگ کنم دندان های من سالم است فقط رنگش سفید نیست آیا در آینده عوارض جانبی نداره برام؟ سنم ۳۲ سال است

    پاسخ
    • دندانپزشکی ولنجک
      جولای 31, 2022 1:40 ب.ظ

      سلام، نه هیچ نوع عارضه ای بلیچینگ ندارد و توسط پزشک در مطب انجام می شود و در ادامه برای اینکه نتیجه بهتری حاصل شود برای بیمار و رضایت بیشتری از بلیچینگ حاصل شود، اگر لازم باشد بلیچینگ در منزل نیز ادامه داده می شود که بیمار یک نتیجه خوب بگیرد. فقط ملزم به این است که ویزیت شوید و بعد از ویزیت نتیجه و طرح درمان اعلام می شود، چون هر کسی با توجه به شرایط دندانی که دارد طرح درمان متفاوتی دارد. در کل هیچ نوع عارضه خاصی ندارد و هیچ نوع مشکلی ایجاد نمی شود.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید