مراحل نصب روکش دندان

امروز می‌خواهیم درباره روکش های دندانی و روش نصب روکش دندان توسط متخصص دندانپزشکی با شما صحبت کنیم با ما همراه باشید:

زمانی که فردی به دندانپزشکی مراجعه می کند با توجه به میزان خرابی دندان و حجم ترمیم که دندان نیاز دارد دندانپزشک اقدام به تراش دندان می کند معمولاً زمانی که ۵۰ درصد یا بیشتر از نسج دندان از بین رفته باشد نیاز به روکش دندان دارند، این مورد در دندان‌هایی که عصب کشی می‌شوند شایعه است، روکش دندان به این دلیل انجام می‌شود که دندان در برابر شکستگی و آسیب‌های احتمالی مقاوم تر شود.

در ادامه درباره مراحل انجام و نصب روکش دندان توضیحاتی داده میشود با دندان پزشکی ولنجک همراه باشید:

۱- زمانی که فرد به دندانپزشکی مراجعه می کند دندانپزشک یک تا دو میلیمتر از دندان توسط فرز های دندانی تراش می دهد تا فضا برای قرار گیری روکش دندان مهیا شود.

۲- بعد از تراش دندان نوبت به قالب گیری دندان می رسد متوسط دندانپزشکی با استفاده از تری های دندانی قالب گیری دندان را انجام میدهد.

۳- بعد از قالب گیری دندان توسط دندانپزشک قالب به لابراتوار های دندانسازی ارسال می شود، لابراتوار با توجه به قالبی که ارسال شده گچ داخل قالب پر میکند حالتی از دهان بیمار به صورت گچ ایجاد شود، لابراتوار با توجه به تراش و قالبی که دندانپزشک گرفته است اقدام به ساخت روکش دندان می کند و بعد از ساخت روکش دندان، آن را به دندان پزشکی ارسال می کند

۴- بعد از ارسال روکش دندان بیمار برای تحویل روکش به کلینیک دندانپزشکی مراجعه می کند و متخصص دندانپزشکی بعد از بررسی وضعیت دهان و دندان های بیمار و نسبت قرارگیری روکش دندان در دهان بیمار با استفاده از چسب های مخصوص اقدام به نصب و تنظیم روکش دندان می کند.

۵- بعد از اینکه روکش در دهان بیمار قرار گرفت متخصص دندانپزشکی به وسیله کاربرد بلندی و کوتاهی روکش دندان را بررسی و تنظیم می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید