ماندن ریشه دندان در دهان و لثه

برخی از افراد که احتمالاً تعدادشان نیز کم نباشد، ممکن است در دهان و لثه شان ریشه شکسته دندان به دلایل مختلف وجود داشته باشد. برخی ها که با این مشکل روبرو هستند به بهانه اینکه مدت زیادی است که ریشه در دهان و لثه است و اصلاً اذیتی ندارد، شکایتی از این موضوع نداشته نسبت به رفع آن اقدام نکنند.

در این بخش درباره عوارض وجود ریشه شکسته دندان در لثه و دهان صحبت خواهیم کرد.

توجه داشته باشید که گفته می شود ریشه شکسته دندان در همه موارد عفونت زا می باشد. اما ممکن است با توجه به سن فرد قوی بودن بدن وی و همچنین فعالیت بالای سیستم ایمنی بدن، در چنین مواردی نه علامتی و نه تورمی و نه دردی در دهان بیمار احساس نشود. اما توجه داشته باشید که مطمئناً عفونت ناشی از ریشه شکسته دندان وارد خون فرد شده و سیستم ایمنی بدن در حال مبارزه با این عفونت مزمن می باشد.

زمانی که فرد دچار تضعیف سیستم ایمنی بدن به دلیل بیماری یا فشار روحی و اضطراب بشود، این عفونت نهفته در دهان می تواند ایجاد مشکل کرده و باعث تورم و درد بشود.

مطلب پیشنهادی: روکش دندان شکسته | روکش دندان پوسیده

پس توصیه می شود اگر که با چنین مشکلی روبرو هستید و ریشه شکسته دندانی را در دهانتان دارید آن را جدی بگیرید. این مورد را جدی بگیرید حتی اگر علامت و دردی نداشته باشد، توصیه می شود ریشه شکسته دندان را زودتر از دهان خارج کنید. توجه داشته باشید که عفونت نهفته به ساختار بدنتان آسیب بسیاری وارد کرده و ممکن است زمانی متوجه این موضوع بشوید که دیگر دیر شده باشد. فراموش نکنید که پیشگیری بهتر از درمان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید