علت بوی بد دهان با وجود مسواک زدن چیست؟

ممکن است فردی با وجود اینکه دندان هایش را مسواک می زند، همچنان با مشکل بوی بد دهان رو به رو باشد و نداند علت این موضوع چیست؟ در این بخش از دندانپزشکی ولنجک به علل مهم بوی بد دهان می پردازیم:

از علل مهم بد بویی دهان عبارتند از:

دندان های پوسیده و . . .

وجود دندان هایی آسیب دیده و پوسیده یا دندان هایی که با پرکردن نامناسب دندانی ترمیم شده اند، به علت ایجاد گیرغذایی به لثه محافظ دور دندان آسیب می رساند و این مورد به خودی خود می تواند موجب بد بویی در دهان بشود.

التهابات لثه ای

مشکل التهاب لثه می تواند دارای علائمی مشخص مانند خونریزی و قرمزی بافت لثه باشد و علت این موضوع می تواند مسواک زدن غیر صحیح دندان ها و خارج نشدن مواد غذایی از لثه، پوسیدگی های دندانی  . . . باشد و این مشکل بوی بد دهانی را نیز بهمراه خواهد داشت. مدتی پیش در سایت دندانپزشکی ولنجک مقاله ای با عنوان التهاب لثه چیست؟ درمان، علل و علائم التهاب لثه منتشر شد، با مطالعه این مطلب می توانید اطلاعات مفیدی در زمینه التهابات لثه ای کسب کنید.

زبان نیز می تواند عامل بد بویی دهان باشد

گفته می شود در گروه اندکی از افراد، بلند بودن پرزهای زبانی در بخش انتهای زبان می تواند دلیل بدبویی دهان باشد که با مسواک زدن روی زبان در چنین مشکلی معمولا بوی بد دهانی رفع می شود.

علل دیگری که می توانند باعث ایجاد بوی بد در دهان بشوند

ذرات غذایی گیر افتاده در بین دندان ها، عدم رعایت یا بهداشت نامناسب دهان و دندان، وجود مشکلات گوارشی مانند زخم معده یا مری، مشکلات سینوس یا لوزه ، مشکل خشکی دهان و داروهایی که باعث خشکی در دهان می شوند و بیماری های متابولیسمی مانند مشکلات کبدی یا سرطان و … می توانند از دیگر دلایل بدبویی دهان باشند.

اگر با مشکل بدبویی دهان رو به رو هستید می تواند با مراجعه به یک دندانپزشکی و متخصص بیماری های دهان مراجعه کنید تا پزشک بعد از برررسی های لازم علت اصلی بوی بد دهان را پیدا کرده و نسب به راهکارهای درمانی آن اقدام کند.