ضرورت استفاده از پروتزهای دندانی

زمانی که دندانی از دست می رود و می افتد، استخوان فک و محل جای خالی دندان شروع به تحلیل رفتن می کند  و ظاهر صورت شروع به ریزش به سمت داخل می کند، پوست می افتد و به طور کلی فرد بدون توجه به سن شروع به پیر شدن می کند. استخوان های فک تقریباً بلافاصله پس از از بین رفتن دندان ها شروع به تخریب می کنند زیرا ریشه هایی که توسط جویدن مکرر و صحبت کردن تحریک می شوند، دیگر تحریک مورد نیاز برای حفظ بافت استخوان را دریافت نمی کنند و در نتیجه آن استخوان های فک است که تحلیل می رود و ظاهر پیری که با آن همراه است.

اگر کسی تمام دندان های خود را از دست داده و نیاز به پوشاندن کامل دندان مصنوعی دارد، برخی از بافت هایی که از بین رفته اند می توانند با قسمت صورتی پروتزهای دندانی یا فلنج پروتز جایگزین شوند. اگر دندانها به درستی قرار بگیرند و فلنج به درستی ساخته شود، دندانهای از دست رفته می توانند توسط دندان مصنوعی از نظر فیزیولوژیکی جایگزین بشوند.

ما اطمینان داریم که شما با این موضوع موافق هستید که یک پروتز با کیفیت، باعث بهبود ظاهر و زیبایی شناسی شما خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پروتزهای دندانی مطلب پروتز دندان چیست و پروتز متحرک با ثابت چه فرقی باهم دارند؟ را مطالعه کنید.

محافظت از دندان های مصنوعی متحرک (پروتز متحرک):

همیشه قبل از خواب دندان های مصنوعی خود را از دهان بیرون بیاورید تا از آسیب دیدن به آنها و لثه های خود خودداری کنید، با این کار زمانی را هم برای استراحت به لثه هایتان داده اید. پروتزها (دندان های مصنوعی) را کاملاً در آب گرم و نه داغ قرار بدهید تا از خشک شدن و بد شکل شدن شان جلوگیری شود.

فقط در صورتی که پروتزهای شما اجزای فلزی ندارند، از محلول خیساندن دندان استفاده کنید زیرا این محلول می تواند فلز را لکه دار کند.

منابع:

drstonedds.com/facelift-with-dentures

۱۲۳dentist.com/everything-about-dentures

naturespathways.com/northeast-wisconsin-edition/may-2013/can-you-benefit-from-facelift-dentures

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید