دوام لمینت دندان چقدر است و برای چه کسانی مناسب است؟

لمینت دندان که به آن لامینت دندان نیز می گویند بسته به موادی که در آن استفاده شده گاها تا بیست سال هم دوام می‌آورد. گفته می شود که لمینت ها بیشتر جنبه زیبایی دارند و نمی‌توانند مشکلات اساسی دندانی مانند پوسیدگی های دندان یا بیماری‌های لثه ای را درمان کند و برای این مشکلات باید از سایر روش های ترمیمی دندانپزشکی کمک گرفت.

یکی از مزایای لمینت های دندانپزشکی این است، ظاهر دندان های آسیب دیده را در مدت زمان کوتاهی بهبود می بخشد, لمینت دندان برای کسانی که قصد دارند در زمان کوتاهی در زیبایی و ترمیم ظاهری دندان ها به نتیجه ای عالی دست یابند مناسب می باشد.

همانطور که در بالا نیز اشاره شد لمینت دندان به اصلاح مشکلات زیبایی می‌پردازد. از کاربردهای لمینت دندانی این است که می‌تواند مشکلات دندان‌های تیره رنگ یا بدرنگ، دندان های دارای لکه‌های مادرزادی، دندان های میخی شکل، دندان لب‌پر شده یا حتی دندان‌هایی که در موقعیتی اشتباه رشد کرده‌اند را برطرف کند. البته اینکه لمینت دندان برای فردی گزینه مناسب است یا خیر نیاز به بررسی و تشخیص دندانپزشک دارد.

با لمینت دندان در دندانپزشکی، قسمتی از مینای دندان برداشته می‌شود و مواد لمینت بر روی سطح دندان متصل می شود. به همین علت قبل از انجام لمینت برای دندان ها لازم است شرایط سلامتی و همچنین عاری از پوسیدگی و عفونی بودن دندان کاملاً بررسی بشود.

اما اگر مشکلی در دندان بود باید چه کرد؟ در صورت تشخیص عفونت در دندان یا پوسیدگی دندان یا نیاز به عصب‌کشی دندان لازم است دندانپزشک مشکلات را برطرف کند و سپس دندان برای لمینت آماده بشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید