تیر کشیدن دندان با نوشیدنی های سرد یا داغ

اگر شما بعد از نوشیدن نوشیدنی های داغ مانند قهوه یا چای نوشیدنی های یخی احساس کردید که دندان هایتان درد گرفته اند، ممکن است بهعارضه حساسیت دندانی شده باشید.

دمای خیلی پایین یا باد می‌تواند باعث انقباض و انبساط بافت دندان هایتان بشود. با گذشت زمان در اثر این انقباض و انبساط های دندانی، ترک هایی بسیار ریز در سطح میکروسکوپی بر روی مینای دندان هایتان ایجاد شده و تا عصب دندان هایتان امتداد پیدا کرده و باعث حساسیت دندانی می‌شود. قبلا مقاله این با عنوان علت حساسیت دندان به سرما و گرما چیست؟ در سایت منتشر شده بود، که توصیه می شود این مقاله را نیز مطالعه فرمایید.

چند توصیه برای مراقبت بهتر از دندان ها

۱- خوردن غذاهای آماده ای که در بیرون از خانه به وفور یافت میشود راحت تر است، اما شاید این غذاها برای دندان هایتان خوب نباشند. تغذیه نقش مهمی در سلامت دندان ها و سلامت کلی بدن دارد، از خوراکی هایی میل کنید که برای سلامت دهان و بدن تان مفید هستند. خوردن میوه جات و سبزی های ترد نه تنها حاوی فیبر سالم تری هستند بلکه می توانند از بهترین انتخاب ها در رابطه با دندان هایتان باشند.

۲- در مسواک زدن دندان ها به حوصله نباشید و دندان هایتان را به خوبی مسواک بزنید. با حرکت ملایم و دایره ای مسواک بر روی دندانها، باعث پاک شدن پلاک ها از روی دندان شده و همچنین باعث کاهش التهابات لثه می شوید.

۳- مسواک زدن زبان نیز توسط بسیاری از دندانپزشکان توصیه می شود. گفته می شود پلاک دندان همچنین می تواند بر روی زبان ایجاد بشوند که این نه تنها میتواند منجر به بوی بد دهان بشود، بلکه می تواند باعث ایجاد سایر مشکلات بهداشت دهان و دندان بشود. زمانی که دندانها را مسواک زدید، می توانید به آرامی زبان تان را نیز مسواک بزنید.

۴- فراموش نکنید که خوشبختانه مراقبت صحیح از دهان، دندانها و لثه ها لزوما احتیاجی به صرف زمان زیاد و استفاده از ابزارهای گران قیمت ندارد. پیشگیری از مصرف قند و همچنین انجام روزانه، صحیح و مرتب مسواک زدن دندان و نخ دندان کشیدن از مراحل پایه ای برای حفظ بهداشت دهان و دندان ها می باشند. همچنین عدم استعمال دخانیات، نوشیدن آب به مقدار کافی، تمیز کردن مرتب دندانها و البته ویزیت و چکاپ دندانپزشکی در حفظ سلامت دندان ها بسیار موثر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید