بهترین جراح دندان عقل در تهران

دندان عقل معمولا کارایی مشخص ندارد و بود و نبود این دندان چندان فرقی ندارد. گفته می شود این دندان، دندانی اضافی در شمار دندان های آسیاب است که در هر دو طرف دهان و برای فک بالا و پایین پدیدار می‌شود و مقدار کمی در جویدن غذا کمک می‌کند.

شاید برایتان سوال باشد که چرا به این دندان ها, دندان عقل می گویند؟! پاسخ این است که به این خاطر به این دندان ها, دندان عقل گفته می‌شود که طی سنین یادشده در می‌آید, یعنی زمانی که انسان عاقل تر و بالغ تر شده است.

همانطور که می دانید دندان های عقل کمی دیرتر از سایر دندان ها (تقریبا در سن ۱۷ الی ۲۴ سالگی) رشد پیدا می کنند و به همین علت ممکن است این دندان فضایی کافی برای اینکه به سیاق دندان های دیگر از لثه بیرون بیاید نداشته باشد و اختلالاتی در دهان و لثه و دندان ها ایجاد کند.

اطلاعات بیشتر درباره دندان های عقل

دندان های عقل، سومین رسته از دندان های آسیاب هستند. این دندان ها آخرین دندان هایی هستند که از لثه ها بیرون می آیند. دندان عقل اگر بدون انحراف از لثه بیرون بیاید و بافت لثه اطراف این دندان سالم باشد، احتمال مشکل ساز شدن دندان عقل نیز بسیار کم می شود. در غیر این صورت اگر این دندان نهفته یا نیمه نهفته رشد کرد، باید با مراجعه به جراح دندان عقل در تهران یا شهرستان اقدام به کشیدن دندان عقل کنید. دندانپزشک می تواند راهنما و مشاور خوبی باشد و نظر درست را در این مورد بدهد که آیا دندان شما عقل نیاز به کشیدن دارد یا نه؟

استخوان های فک ما مانند نیاکان مان رشد نمی کند و به اندازه‌ی فک آنها بزرگ نمی باشد. کوچک بودن فک انسان های امروزی یکی از دلایلی می باشد که به خاطر آن دندان عقل فضای لازم برای بیرون آمدن پیدا نمی کند و برای همین در رشد و رویش به مشکل می خورد و برای دندان های دیگر نیز مشکل ساز می شود.

اگر قط قسمتی از این دندان های آسیاب از لثه خارج شده باشند که به آن نیمه نهفته می گویند، باکتری ها به قسمت داخلی لثه وارد می شوند. از عفونت ناشی از این باکتری ها می توان به تورم و درد شدید اشاره کرد.

گاهی نیز دندان عقل زیر لثه باقی می ماند و جهت گیری صاف و طبیعی سایر دندان های دهان را به هم می زند. همچنین ممکن است این دندان های آسیاب زیر دندان دیگری باقی بمانند و باعث به وجود آمدن تومور یا کیست در لثه بشوند. تومور یا کیستی که ممکن است عواقبی داشته باشد, مانند پوسیدگی های دندان و از بین بردن استخوان فک.

برای جراحی دندان عقل و مشورت با دندانپزشک می توانید با دندانپزشکی ولنجک تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید