ایمپلنت دندان چند مرحله دارد؟

در درمانهای ایمپلنت دندان کل روند درمانی ممکن است چند ماه به طول بیانجامد، لازم است بدانید که بخش بسیاری از این چندماه مربوط به دوره بهبودی و انتظار برای رشد استخوان جدید فک می باشد، جراحی ایمپلنت نیازمند مراقبت های لازم از سوی بیمار می باشد، در جراحی ایمپلنت لازم است حتماً به توصیه‌های متخصص ایمپلنت گوش کنید تا یک جراحی موفقیت آمیز داشته باشید. کاشت ایمپلنت دندان در چند مرحله انجام می‌شود که در ادامه مطلب از سایت دندانپزشکی ولنجک درباره این مراحل توضیحات لازم داده خواهد شد. در طول درمان ایمپلنت ممکن است دندانپزشک از مراحل مختلف کاشت ایمپلنت عکس برداری انجام بدهد تا وضعیت پایه تیتانیوم، اباتمنت و همچنین تاج دندان به خوبی بررسی شود.

ایمپلنت دندان چند مرحله دارد؟

نخستین مرحله در کاشت ایمپلنت دندانی انجام آزمایشهای تخصصی و لازم می باشد، با توجه به اینکه کاشت ایمپلنت های دندانی نیازمند پروسه جراحی می باشد، لازم است که متخصص ایمپلنت ارزیابی کاملی از بیمار انجام بدهد، این رویه از طریق انجام آزمایشهای کامل دندانی انجام میشود.

در ابتدا و قبل از انجام ایمپلنت آزمایش سی تی اسکن و رادیوگرافی از دندان و فک تان انجام می شود، البته توجه داشته باشید که با توجه به شرایط وضعیت استخوان فک تان ممکن است متخصص ایمپلنت آزمایش‌های بیشتری را برای تعیین مقدار استخوان فک تان در نظر داشته باشد.

توجه داشته باشید که انجام این آزمایش آ قبل از جراحی و کاشت ایمپلنت دندان ضروری می باشد و بدون انجام این آزمایش آ جراحی و کاشت ایمپلنت شروع نخواهد شد. متخصص ایمپلنت بعد از مشاهده جواب آزمایش هایتان برنامه درمانی مختص شما و با توجه به وضعیت استخوان فک تان تعیین خواهد کرد.

همچنین لازم است متقاضی کاشت ایمپلنت قبل از شروع مراحل اصلی ایمپلنت‌دندان تمامی مشکلاتی که مربوط به سلامت جسمانی اش می باشد را به دندانپزشک اطلاع بدهد و تمامی داروها یا مکمل هایی را که استفاده می کند را نیز لازم است به دندانپزشک خود اعلام کند. برای مثال اگر بیمار مشکل قلبی دارد یا دارای بلند های ارتوپدی می باشد لازم است به دندانپزشک در این خصوص اطلاع بدهد زیرا ممکن است دندانپزشک قبل از شروع درمان برای بیمارش آنتی بیوتیک تجویز کند.

بعد از انجام اقداماتی که در بالا ذکر شد مراحل کاشت ایمپلنت دندانی شروع میشود، به این صورت که ابتدا دندان آسیب دیده یا پوسیده کشیده می شود.

سپس استخوان فک بیمار جهت جراحی و کاشت ایمپلنت آماده می شود، در این مرحله از کاشت ایمپلنت دندان ممکن است نیاز به پیوند استخوان فک باشد، پیوند استخوان فک به این دلیل است که اگر استخوان فک بیمار است ضخامت لازم برخوردار نباشد یا استخوان فک بسیار نرم باشد نمی توان کاشت ایمپلنت را انجام داد زیرا ممکن است که جراحی کاشت ایمپلنت با شکست روبه رو شود. دهان در زمان جویدن خوراکی ها، فشار بسیاری را به استخوان فک وارد میکند، چرا که استخوان‌فک قادر به پشتیبانی است ایمپلنت دندان نباشد جراحی و کاشت ایمپلنت با شکست مواجه می شود، بنابراین برای اینکه این مشکل به وجود نیاید لازم است پیوند استخوان انجام بشود، پیوند استخوان باعث میشود یک پایه محکم مانند ریشه دندان اصلی برای ایمپلنت دندان نیز ایجاد بشود.

بعد از این مرحله و بعد از بهبودی استخوان فک پایه فلزی تیتانیومی ایمپلنت دندان توسط متخصص ایمپلنت در استخوان فک قرار میگیرد، بعد از قرار گیری پایه ایمپلنت در فک لازم است بیمار یک دوره بهبودی را سپری کند تا اطراف پایه فلزی ایمپلنت به خوبی بهبود یافته و کاملاً درفک بیمار ثابت بشود، این مدت زمان ممکن است چند ماه به طول بیانجامد.

طی گذشت این مرحله ممکن است متخصص ایمپلنت توصیه هایی را به بیمارش داشته باشد، مانند این که لازم است بیمار از غذاها و خوراکی های نرم و سبک استفاده کند.

بعد از بهبود یافتن کامل بافت جراحی شده قسمت اتصال دهنده پایین پلنت و تاج دندان جایگذاری می شود، در مواقعی که پایه ایمپلنت بسیار ثابت باشد، دو مرحله قرار دادن پایه فلزی در فک و اباتمنت بر روی این پایه همزمان انجام می شود.

بعد از بهبودی کامل بافت نرم پروسه قالب گیری از دندان استخوان فک آغاز شده و سپس دندان یا دندان های نهایی بر روی اباتمنت نصب می شوند. دندان جدید بر اساس این قالب می باشد. همچنین دندانپزشک رنگ نهایی دندانتان را مطابق با دندانهای طبیعی تان انتخاب می کند. اگر میخواهید از این دندان برای جایگزینی دندان از دست رفته تان استفاده کنید می توانید با مراجعه به یک مرکز دندانپزشکی و ایمپلنت خوب از توصیه‌های متخصص کاشت ایمپلنت دندان استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید